Zondag

Terwijl ik dit schrijf luister ik naar de uitzending van OVT van vanochtend (luister hier). in deze uitzending wordt er aandacht geschonken aan Woody Guthrie en als er aandacht wordt geschonken aan Guthrie, dan komt Bob Dylan uiteraard ook voorbij. [met dank aan Peter voor de tip!]
Dat luisteren komt op een aangenaam moment. Ik ben deze dag druk, druk, druk geweest. Eigen schuld natuurlijk. Zo heb ik geschreven aan een stuk (over Dylan uiteraard) wat eerst even moet liggen om te kunnen beoordelen of 't wat is. En als het wat is, moet ik nog bedenken wat ik er mee doe.
En tijdens alle drukte stond er uiteraard muziek op. Natuurlijk Dylan, maar ook The Best of Doug Sahm & the Sir Douglas Quintet 1968 - 1975 waarop onder andere het nummer '(Is anybody going to) San Antone' te vinden is. In dit nummer doet Dylan mee.
En nu het avond is, nu de zondag - en daarmee het weekend - eigenlijk wel zo'n beetje voorbij is, heb ik niet zozeer spijt van druk, druk, druk, maar zit ik nog wel met een lange lijst in mijn hoofd van dingen die ik eigenlijk nog had willen doen.
Een van die dingen is een deel van de stapel cd's naast de stereo-installatie wegluisteren. De bovenste cd op die stapel is Time out of mind. Het kan nog, ik kan nog een stuk wegluisteren. Eerst het staartje van OVT en daarna, misschien. Misschien.

Geen opmerkingen: