Dylan kort #999

'Early Roman kings' op Tales of Tempest, zie hier.
The 50th Anniversary collection: Zie hier.
Hunter S. Thompson: Ik lees momenteel het boek Hell's angels van Hunter S. Thompson. Ik ben nog niet zo ver, ik heb nog niet een derde van het boek gelezen en toch ben ik Bob Dylan al drie keer in dit boek tegengekomen. Dit boek verscheen voor het eerst in 1966. Voor een foto van Hunter S. Thompson en Bob Dylan uit een geheel andere tijd, zie hier.
Dit is het derde boek van Hunter S. Thompson dat ik lees, dit is ook het derde boek van Thompson waarin ik Dylan tegenkom. Dat begint toch al aardig op een patroon te lijken.
Woody Guthrie: een aantal maanden geleden schreef ik hier over het Guthrie-boek My name is New York. Al maanden voor de uitgave van dit boek was er ook sprake van een cd-release onder de titel My name is New York en op deze cd-release zou Bob Dylan een bijdrage leveren. Die cd zou in 2012 uitkomen, maar tot op heden nog niks, nada, noppes. Op de website Woody 100 wordt deze cd nog steeds aangekondigd voor een release in 2012. Verder nog steeds geen verdere informatie. Gaat die cd er nog komen? En zo ja, wat zal Dylans bijdrage zijn?
(Ik moet bekennen dat ik er zo langzamerhand een hard hoofd in heb. Ik hoop dat ik ongelijk heb...)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi.
Naar aanleiding van een vraag die ik vond over het 1e nr. van Dylan op de Nederlandse radio heb ik een antwoord gezet onder de vraag.
Ik heb dat anoniem gedaan omdat de relatie met mijn vader zacht gezegd troebel is , maar tegelijkertijd heb ik betreffende LP en aantekening hier in de kast staan.
Ik wil graag anoniem blijven maar besef ook, dat het wel aardig is om duidelijkheid te krijgen over de vraag die je stelt.
Mocht je interesse hebben in een uitgebreider verhaal, laat dan dan even weten en ik zal mijn geheugen er verder op na zoeken.
Bijna zeker is, dat CBS in die tijd door Bovema werd gedistribueerd en dat betreffende LP door mensen daar werd afgekeurd vanwege onverstaanbaarheid en dus ongeschiktheid. ( Hetgeen later in eerste reacties op het draaien ervan op de radio werd bevestigd ).
( Om ongeveer dezelfde reden maar dan vanwege de lengte werd Alice’s restaurant afgekeurd voor de Nederlandse markt en vervolgens door Leo gedraaid in een platenprogramma dat hij had dat Vreemd heette.)
Groet Frans

tom zei

Beste Frans,

Allereerst dank voor je twee reacties. En ja, ik ben zeker geïnteresseerd in meer informatie. In de kolom links op de weblog staat een link naar mijn mailadres. Wanneer je daar op klikt, opent automatisch je mailprogramma met mijn mailadres in de adresbalk (als alles goed gaat).

Met vriendelijke groet,

Tom