Rough And Rowdy

In april 2019 kreeg ik het boekje Tangled Up In Blue van Maarten Giltay Veth voor het eerst onder ogen. Ik noemde dit boek op deze blog "een kunstwerk" en "veruit het meest oogstrelende boek in mijn toch aardig omvangrijke Dylan-bibliotheek". In november volgde het minstens even indrukwekkende Tangled Up In Blue 2 en ook in mijn bespreking van dit boek kwam ik superlatieven te kort om de schoonheid van dit boek te duiden.

Eind mei trok ik de stoute schoenen aan en vroeg ik Maarten of hij iets voelde voor een gezamenlijk project: ik de tekst, hij het omslag, zetwerk en bindwerk. Tot mijn grote vreugde reageerde Maarten enthousiast op mijn voorstel.

Op 28 juni schreef ik een open brief van zo'n 900 woorden aan Bob Dylan. Een brief over Rough And Rowdy Ways, over die ene regel in "Wiggle Wiggle" en nog een aantal zaken. Maarten Giltay Veth zette de tekst met de hand bij LetterpressAmsterdam onder begeleiding van (meester)drukker Thomas Gravemaker. 

Voor het omslag maakte Maarten een portret van Bob Dylan en een door de hoes van Rough And Rowdy Ways geïnspireerde afbeelding, beide in blauw en geel. Het zijn met name deze schitterende afbeeldingen in combinatie met de met de hand gezette tekst die Rough And Rowdy  - zoals het boekje heet - tot een feest voor het oog maken. De pagina's zijn met de hand in het omslag genaaid. 

Rough And Rowdy is in een zeer beperkte (100 stuks), met de hand genummerde oplage verschenen. 

Rough And Rowdy kost €10,- (exclusief verzendkosten). Belangstellenden kunnen contact opnemen met Maarten Giltay Veth (Vethgedrukt), voor contactgegevens zie: https://www.maartengiltayveth.nl/maartengiltayveth/Welkom.html



Geen opmerkingen: