Dylan kort #1247

Setlists: 4 april, 5 april. [geen verrassingen]
Record Collector: nummer 491 van het blad voor platenverzamelaars ligt in Nederland in de winkel. Op de cover van dit blad staat Bob Dylan. Het tijdschrift bevat een uitvoerig artikel over de The Rolling Thunder Revue / jaren 1975 en 1976. [met dank aan Theo]
Sokken: in de vorige "Dylan kort" plaatste ik een link naar een webwinkel waar een Bob Dylan T-shirt wordt verkocht. Hans attendeerde mij op Bob Dylan-sokken, zie hier. [met dank aan Hans]
Raymond Foye en Clinton Heylin in gesprek over Bob Dylan, zie hier. [met dank aan Patrick]
Raymond Foye is ook te vinden in mijn boek Dylan & de Beats, het is 1979: "Voor een van deze concerten in het Fox Warfield Theatre in San Francisco ontving Lawrence Ferlinghetti twee toegangskaarten van Bob Dylan. Lawrence Ferlinghetti nam Raymond Foye, een medewerker van Ferlinghetti’s City Lights Bookstore, mee naar het concert. Volgens Foye verlieten Ferlinghetti en hij voortijdig het concert, teleurgesteld over de religie in Dylans muziek."
Robert-Jan Stips: In de Volkskrant van 5 april zegt Stips over de single "Leven na de dood": "Tijdens mijn huidige solovoorstellingen speel ik een klein stukje 'Leven na de dood' en dan zeg ik: tsja, je probeert een leven lang mooie muziek te maken en dan wordt dít je nummer-1-hit, nota bene een bewerking van een religieus Bob Dylan-nummer."
Ik zou tegen Stips willen zeggen dat het makkelijk te verklaren is dat uitgerekend "Leven na de dood" een nummer-1-hit wordt: Bob Dylan kan wel componeren. [met dank aan Hans]
Prins Charles, een uitzonderlijk leven in de schaduw van de troon door Sally Bedell Smith: "Toen Shebbeare voorstelde om op zaterdag 29 juni een groots concert in Hyde Park te organiseren, aarzelde de prins geen seconde. Als hoofdattracties boekte The Prince's Trust Bob Dylan, Eric Clapton en The Who". [met dank aan Alja] Setlist van dat optreden staat hier.
Mojo tentoonstelling, zie hier.

1 opmerking:

Giorgio56 zei

Hoi Tom,

Ik vind overigens dat Robert-Jan Stips hele mooie muziek gemaakt heeft.