Bob Dylan in de Nederlandse literatuur #2

"Ik weet niet goed wat ik van Frank Zappa vind. Ik vind Bob Dylan beter." (Joost Niemöller - Broers)

Bovenstaande komt uit een van de twee boeken waar Bob Dylan in te vinden is die 'mevrouw Tom' afgelopen week las. Het andere boek is Een jaar in scherven van Koos van Zomeren.
Ikzelf las afgelopen week Ooit gelukkig van Nico Dijkshoorn en Sirenen van Jan Cremer heb ik ook bijna uit. Ook in deze twee boeken is Bob Dylan te vinden. (Lees Dijkshoorn, laat Cremer maar zitten.)
Naast mij ligt nog een stapel boeken die ik moet lezen. Daar zitten in ieder geval vier boeken bij waarvan ik weet dat Bob Dylan er in te vinden is:

Klaas Landsman - Requiem voor Newton
Herman Brusselmans - Dagboek van een vermoeide egoïst
Chris Bos - Vergeet het maar broertje
verschillende auteurs - Groeipijn

Elders in huis liggen meer stapels met ongelezen boeken, boeken waarvan ik weet dat ik er Bob Dylan in tegen ga komen. Ik beperk me tot de Nederlandstalige boeken:

Lev Bont - Theo Bee
Arjan Visser - Hemelval
Auke Hulst - Kinderen van het ruige land
Ronald Westerbeek - Kaj
Bindervoet & Henkes - De intocht van Christus in Amsterdam
Hugo Claus - De Geruchten
Simon Vinkenoog - Vinkenoog Verzameld
Erik Bindervoet - De olifant van Oostzaan
Benno Barnard - Het trouwservies

Een flinke stapel. Dan heb ik het nog niet over de niet in het Nederlands geschreven boeken (zoals Speed van William Burroughs Jr. of de bijna complete Kinky Friedman-bibliotheek) of de boeken waarvan ik vermoed dat Bob Dylan er heel misschien wel in te vinden is...
Ik heb helemaal geen tijd om deze blog bij te houden of om muziek te luisteren. Ik moet lezen!


Geen opmerkingen: