Bob Dylan in Praag (7, 8 en 9 april) - door Rolf Scholten

De afgelopen 20 jaar bezoek Rolf met Ruud concerten van Bob Dylan in Nederland, België en Duitsland. Gisteravond in Praag was Ruud niet bij het concert, Rolf wel. Hij stuurde een kort verslag en foto's naar Ruud, wij mogen meelezen. [met dank aan Rolf]

Hoi Ruud.

Het was een bijzondere dag, Bob Dylan In Praag. Zaterdag was ik al bij Lucerna om te kijken waar Bob ging spelen. Echter kon ik de ingang van de grote zaal niet vinden. Vreemd, want verder was alles wel aanwezig, zoals de bioscoop en de kleine muziekzaal. Zondag navraag gedaan bij Noren in een café van Lucerno, welke Bob Dylan T-shirts aanhadden. Bleek de ingang tegenover het café te zijn, 4 meter ervandaan. De ingang was Velký Sál ( Grote Zaal, zie foto ). Later heeft er nog 1 uur een poster van Bob gehangen, omdat er nog enkele staanplaatsen te koop waren.

Daarna kwam ik een Engelsman tegen, welke  vertelde dat hij net Bob  voorbij zag komen. Bob was gaan soundchecken en een grote zwarte auto stond te wachten op straat bij de ingang van Lucerno. We hebben gewacht tot Bob klaar was en naar de auto liep om te vertrekken. Zes bodyguards om Bob heen. "NO PHOTOS, NO AUTOGRAPHS". Op 1 meter afstand kwam Bob voorbij. Breekbaar, klein, oud en moeilijk lopend en totaal afwezig. Wit kort windjack met capuchon. 

Tijdens het concert was Bob weer 30 jaar jonger. Half hoge cowboy laarzen en een zwart leren pak. Mooie zaal waar 34 rijen stoelen in waren gezet. elke rij bestond uit 24 stoelen. Op de balkon galerij was 1 rij stoelen neergezet en achterin de zaal waren wat staanplaatsen. Alles bij elkaar niet meer dan 1200 plekken, denk ik. Vandaag zat ik op rij 18, morgen op rij 16. Tijdens de toegift ben ik naar voren gegaan en heb ik vooraan kunnen staan. Dat is toch wel het leukste. Mooie uitvoeringen van de nummers, vooral "Don't Think Twice".

Morgen zal Bob wel weer dezelfde setlist spelen, maar dat maakt niet uit.

Groeten,

Rolf







Geen opmerkingen: