Dylan kort #568

Eerder schreef ik hier over de Mojo van december. Deze Mojo heb ik net gekocht, nog geen letter gelezen. De Dylan-special van 17 pagina's ziet er aardig uit tijdens het doorbladeren. Daar ga ik vanavond eens rustig voor zitten. De gratis cd bevat helaas geen Dylan, maar is zeker wel de moeite waard. Op Dylan'scene, zoals de cd heet, staan 15 nummers:
01. John Lee Hooker - Boom boom
02. Joan Baez - There but for fortune
03. Eric Andersen - Close the door lightly when you go
04. Pete Seeger - We shall overcome
05. Karen Dalton - Same old man
06. The New lost city ramblers - Tom Dooley
07. Mimi and Richard Fariña - Celebration for a grey day
08. Mark Spoelstra - Sugar babe, it's all over now
09. Dave van Ronk - Hesitation blues
10. The Foc'sle singers - Rio grande
11. Kenneth Patchen - State of the nation
12. Bukka White - Fixin' to die blues
13. Lightnin' Hopkins - Coffee house blues
14. The Clancy brothers - The wild colonial boy
15. Allen Ginsberg - Auto poesy to Nebraska
Het design van de hoes en vooral van de cd doet mij erg denken aan de cd Blues van Dylan zelf.
Ik zag bij de boekenboer dat ook de nieuwe Uncut hier in de verkoop is gegaan met daarin een paginagrote recensie van The Original mono recordings.

Ray LaMontagne speelt The Man in me, op de website van Lust for life.
De weekartiest van radio 5 is Harry Belafonte, in de tekst over Belafonte op de website van radio 5 is er kort aandacht voor Dylan.
Vandaag 49 jaar geleden speelde Dylan in de Carnegie Chapter Hall in New York, vandaag 39 jaar geleden neemt Dylan George Jackson op, vandaag 33 jaar geleden gaat de film The Last Waltz in New York in première, voor alle drie, zie hier.
Ben Corbett over Renaldo and Clara.

Geen opmerkingen: