Niemand zingt Dylan zoals... reactie #9

Een “levenshater”… Moet ik daar serieus op reageren???

Op de eerste plaats: de discussie ging eigenlijk over covers en de mening dat niemand Dylan’s repertoire beter zingt dan Dylan zelf.

Omdat ik in dat kader opmerkte dat Bob Dylan zijn eigen songs keer op keer covert (en ik heb uitgelegd wat ik daar onder versta), zijn er van diverse songs inmiddels dus heel veel versies. De ene vind ik beter, soms aanmerkelijk beter dan de andere. Soms zó veel beter dat ik die min of meer als de definitieve versie ben gaan beschouwen. Neem dat niet te letterlijk. Tot ik een betere hoor natuurlijk, hetgeen mij echter op dit moment onwaarschijnlijk lijkt.

Heel erg belangrijk is dat allemaal niet, ieder heeft zijn eigen favorieten, zijn eigen “best of”, en dat lijstje zal er, net als bij mij, periodiek anders uit zien.

Niettemin zijn er, uit wat ik tot op heden van Bob Dylan ken, een aantal nummers of bepaalde uitvoeringen daarvan, die al jarenlang steevast op mijn lijstje staan. Enkele daarvan heb ik in een eerdere reactie genoemd. En dat maakte mij benieuwd of anderen ook zo’n soort standaard lijstje hebben. Van definitieve versies dus. Als het ware.

Peter

Geen opmerkingen: