Dylan kort #354 - aanvullingen

De Dylanavond in JC Smurf op 20 februari gaat niet door (zie hier), de nieuwe datum is zaterdag 13 maart 2010, zie hier. De organisator zoekt nog een aantal zaken, wie helpt hem?
Franz is erg blij met zijn welverdiende eeuwige roem (zie hieronder en hier).
Jaren geleden kocht ik op een platenbeurs een Nederlandse persing van de single Can you please crawl out your window? in de links afgebeelde hoes. Uiteraard horen single en hoes niet bij elkaar, maar sindsdien vraag ik me af waar deze hoes voor gemaakt is. Wie kan mij helpen?
De hoes is aan drie kanten open, binnenin staat reclame voor alle Dylanalbums t/m New morning. De catalogusnummers bij de afgebeelde albums zijn de catalogusnummers van Europese releases.
Naast Dylan's reguliere albums, wordt op de binnenzijde ook reclame gemaakt voor de drie Nederlandse Greatest hits-uitgaven uit 1967. Bij het album Highway 61 revisited staat vermeld dat dit album in 1966 een Edison heeft gewonnen. Mede hierdoor ben ik er van overtuigd dat dit hoesje gemaakt is door / in opdracht van CBS Nederland. Op de achterzijde van de hoes wordt, onder de titel The World of Bob Dylan on tape nog reclame gemaakt voor acht Dylanalbums op cassette en acht Dylanalbums op 8-track cartridges.
Eens in de zoveel tijd speur ik het internet af op zoek naar informatie over deze met reclame gevulde singlehoes, maar tot nog toe altijd zonder resultaat. Mocht je meer weten over dit singlehoesje, zou je mij een groot plezier doen door dit even te laten weten door een e-mail te sturen naar tom_dylan@hotmail.com
Bij voorbaat dank.

Geen opmerkingen: