Dylan kort #337

Van Nanne ontving ik vandaag een e-mail over de eerste ontmoeting tussen the Beatles en Dylan. Aangezien ik denk dat meer lezers van deze blog dit interessant zullen vinden, neem ik hier de e-mail van Nanne over:

Hallo Tom,

Met plezier lees ik regelmatig je weblog over Dylan. Bijna alle weblogs/sites stoppen altijd na verloop van tijd, maar jouw Dylan trein dendert blijkbaar onverstoorbaar door over het web!

Momenteel ben ik een biografie over de Beatles aan het lezen, geschreven door Bob Spitz.
Hierin een mooi stukje over de eerste onmoeting van de Beatles en Bob Dylan. (pagina 600)

[Backstage na een concert van Dylan in New York, 1964, bied hij The Beatles wiet aan.]
'Maar hoe zit het dan met jullie nummer over high worden?' vroeg Dylan zich af. En hij begon met zijn onnavolgbare raspstem te zingen 'And when i touch you, i get high, i get high...'
'Zo gaat het nummer niet' zei John met een uitgestreken gezicht. Het is 'i can't hide, i can't hide'.
Het zal wel. Dylan zat al te draaien en gaf John vervolgens 'een slanke Amerikaanse joint', die er weifelend naar keek en de peuk aan Ringo doorgaf en hem zijn 'officieele voorproever' noemde.

Groet,
Nanne


In antwoord op Nanne: het bijhouden van deze blog kost veel tijd, maar ik heb er nog erg veel plezier in. Voorlopig blijft deze 'Dylan trein' doordenderen. E-mail zoals van bijvoorbeeld Nanne en Floater (zie Dylan kort #336) blijven altijd welkom.

Zaterdag 23 januari in Weert: Dylan gieët plat.
Arno - die reclame maakt voor Lancia - over Dylan die reclame maakt voor Cadillac.
Vannacht op TCM Pat Garrett and Billy the Kid.
bobby i love you op bagger.

Geen opmerkingen: