Losse notities

Bladerend door oude tijdschriften kom ik soms (korte) berichten tegen die verbazen, vragen oproepen en geen enkele bel van herkenning doen rinkelen. Vandaag kwam ik er weer een tegen.

Rolling Stone no. 186, 8 mei 1975 in Random notes:

Another day, another party: Linda and Paul McCartney gave a 'Leaving Los Angeles' party March 24th - in Long Beach, where the
Queen Mary is docked. They were celebrating the completion (mixing) of their album, Venus and Mars Are Alright Tonight, begun in New Orleans in January. Guests included Bob and Sarah Dylan, George Harrison, Carole King, Joni Mitchell, Lina Ronstadt, Cher, Marvin Gaye, Harry Nilsson, Helen Reddy, David Cassidy, José Feliciano, John Mayall and members of Chicago, America, the Faces, the Hudson Brothers and the J5. (…) Bob Dylan, touring the Queen, lingered behind the captain's wheel, looked out beyond Long Beach and night-dreamed about leaving Los Angeles: 'We'll just carry the party across the seas,' he said. Old Mary stayed put, but the Dylans did rent out a cabin for the night.

Vanavond op de iPod de 5cd boxset The best of Broadside 1962 - 1988 met daarop twee nummers door Dylan [aka Blind Boy Grunt]: John Brown en het werkelijk schitterende The Ballad of Donald White. Daarnaast is Dylan te horen als begeleider van Happy Traum op het door Dylan geschreven Let me die in my footsteps - hier onder de titel I will not go down under the ground en gaat het gerucht dat Dylan ook te horen is in het achtergrondkoortje op Paths of victory.
Verder bevat deze box werkelijk schitterende opnames van Mark Spoelstra, Phil Ochs, Pete Seeger, enz. enz. Te veel om op te noemen.

Ik moet nog terugkomen op het boek Ringolevio van Emmett Grogan, maar nu niet. Nu ga ik eerst verder lezen in een oude fanzine.

Had ik de foto rechts hier al eerder geplaatst? Ik weet het niet meer. Beter twee keer dan helemaal niet, zal ik maar denken.

Bladerend door oude aantekeningen, kom ik het volgende tegen: Nu wel zo'n beetje zeker is dat Denny Freeman in Dylans huidige tourband plaats maakt voor een terugkeer van Charlie Sexton, zie ik wel mogelijkheden voor een terugkeer van Pledging my time op de setlist. Nou maar hopen dat Dylan die mogelijkheid ook ziet.
Vandaag kan ik daar aan toevoegen: niet dus.

Geen opmerkingen: