Dylan kort #493

Vandaag 36 jaar geleden tekende Dylan (weer) een contract met CBS, na twee albums voor Asylum te hebben gemaakt.
De verstandige beslissing om van een gebrand cdtje van Nashville skyline naar een officiële release over te stappen, de liner notes van Johnny Cash, enz. Op In sterkers gezaaid.
Afgelopen weekend heb ik de gegevens van de winnaars van Fifteen minute Bob aan de uitgeverij doorgegeven. Kort daarop kreeg ik een out of office autoreply, het kan dus nog even duren voor de boeken opgestuurd worden.
Wanneer was het, gisteren, eergisteren? Ik weet het niet meer, doet er verder ook niet toe. Ik zat te lezen in de Nederlandse vertaling van Ringolevio van Emmett Grogan [bij een aantal lezers zal die naam al een aantal bellen doen rinkelen...]. Rigolevio werd in 1972 gepubliceerd, de Nederlandse vertaling is van een jaar later. Op blz. 77 kwam ik het volgende tegen:

Toen vroeg Liebowitz hem om op de klok boven de deur te kijken hoe laat het was en dat hardop te zeggen.
'Het is vijf voor tien, edelachtbare,' antwoordde de jongen.
'Wel dat is wat je krijgt,' zei de rechter, 'tien jaar waarvan vijf voorwaardelijk.'


Luister vervolgens nog eens naar Joey van het album Desire:

“What time is it?” said the judge to Joey when they met

“Five to ten,” said Joey. The judge says, “That’s exactly what you get”

Geen opmerkingen: