Dylan en Mavis

In Dylan kort #489 citeerde ik uit een e-mail van Frits, over de (vermeende) verhouding tussen Mavis Staples en Dylan.
Yvon heeft speurwerk verricht en stuurde mij onderstaande e-mail, waarvoor dank!

Hoi Tom ,

Over het stukje in je blog of Dylan een verhouding heeft gehad met Mavis Staples.
Op de site freep.com staat een 5 vragen interview met Mavis Staples.
Er werd haar deze vraag gesteld:

Q: So what about this marriage proposal from Bob Dylan?

A: (Laughing) That doggone Internet, they in everybody's business. Me and Bobby met when we were teenagers and we were together a lot when the Staple Singers were doing folk festivals. When we weren't together, we would write each other letters and talk on the phone.

One day after Bobby and I had just met, my father and I were standing in line to get lunch, and from way in the back of the line, Bobby yelled, "Pops, I want to marry Mavis." And Pops yelled back, "Don't tell me, tell Mavis."

We went on into our 20s, and it was my fault that it stopped. I was so young I thought Dr. King might not like that, me marrying a white man. Later on, Pops told me that was foolish. He said, "Haven't you been listening to what that Dylan kid is saying -- 'How many roads must a man walk down ...' Don't you see all the white people marching with us?"

I often wonder if we'd gotten together and had some kids ... they'd be some poetry-writing, singing kids, wouldn't they?


In een interview eerder dit jaar met Jakob Dylan had ik ook al zo iets gelezen , Mavis zou in een gesprek met hem gezegd hebben , ik ben bijna jou moeder geweest .

Ik zal kijken of ik dat interview nog ergens kan terug vinden op het net , want het was wel een heel leuk stukje .

Groetjes Yvon

Geen opmerkingen: