Dylan kort #498 [nieuwe releases]

Twee nieuwe releases uit het grijze gebied, dat wil zeggen legaal, maar zonder autorisatie van Dylan of platenmaatschappij Sony. Persoonlijk laat ik beide aan mij voorbij gaan, maar volledigheidshalve hierbij enige informatie. De eerste is een oude titel op dvd, opnieuw uitgegeven: Classic broadcasts. De tweede is de cd Live on air met de volgende tracklist:
01. Blowin' in the wind
02. Man of constant sorrow
03. With God on our side
04. Hurricane (John Hammond tribute)
05. Simple twist of fate (John Hammond tribute)
06. Oh sister (John Hammond tribute)
07. Jokerman (waarschijnlijk Letterman show)
08. Maggie's farm (Farm aid 1985)
09. All along the watchtower
10. My back pages (30th anniversary concert)
11. Knockin' on heaven's door (30th anniversary concert)
12. Highway 61 revisited
13. Rainy day women #12 & 35 (Woodstock '94)
bonus tracks:
01. Girl from the North country (met Johnny Cash)
02. Forever young (met Bruce Springsteen)
Alle opnames komen van tv-uitzendingen. Leg de tracklist naast Transmissions en je zult zien dan Live on air een kopie is van Transmissions.
Op 5 januari verschijnt het boek Bob Dylan in de studio van Patrick Roefflaer. Grote delen van dit boek heb ik al mogen lezen en, afgaande op wat ik heb gelezen, kan ik het een ieder aanraden.
Op 26 oktober verschijnt het ruim 500 pagina's tellende boek Bob Dylan by Greil Marcus: writings 1968 - 2010. Het boek wordt uitgegeven door PublicAffairs.
een tijd geleden schreef ik hier over het boek (en bijbehorende tentoonstelling) Hard rain. In het boek worden foto's van Mark Edwards gekoppeld aan Dylans A Hard rain's a-gonna fall. De bijbehorende tentoonstelling is van 13 september t/m 25 september te zien in Elsene, Vlaanderen.
Voor de liefhebbers van covers: op 5 oktober verschijnt de cd How many roads: black America sings Bob Dylan. Behalve de titel en de releasedatum, heb ik nog geen informatie over deze cd kunnen vinden.
Van Scott Marshall, auteur van Restless pilgrim: the spiritual journey of Bob Dylan komt op 15 februari 2011 een nieuw boek over Dylan uit met de titel Bob Dylan: a spiritual life.
Ik heb nog steeds geen officiële aankondiging gezien van The Orginal mono recordings of The Bootleg series vol. 9. Sterker, het is sowieso opmerkelijk 'stil' op het internet als het om deze twee releases gaat. Ik verwacht binnen nu en veertien dagen toch wel een officiële aankondiging van beide releases, zeker wanneer beide inderdaad in oktober uit moeten komen.
Over iets meer dan twee weken komt het boek The Brazil series uit met daarin niet eerder geziene afbeeldingen van Dylans beeldende werk.
My own love song - de film waarvoor Dylan een groot deel van de muziek voor verzorgde - verschijnt 18 augustus (in Frankrijk) op dvd. Ik heb nog niks gehoord over een eventuele soundtrack op cd.
Er blijven bij tijd en wijle geruchten opduiken dat Dylan bezig is met Chronicles volume 2. Vooralsnog blijven het geruchten waar ik nog weinig waarde aan hecht. Het vervolg op de film No direction home - wat zou gaan over The Rolling Thunder Revue - heb ik al een tijdje niks meer over gehoord. De tijd zal leren of deze film er nog gaat komen.

Geen opmerkingen: