Dylan kort #502 - aanvullingen

Van drie van de tien winnaars van het boek Fifteen minute Bob heb ik begrepen dat het boek reeds aangekomen is. Ik ga er van uit dat de andere zeven winnaars inmiddels het boek ook hebben ontvangen, of binnen afzienbare tijd zullen ontvangen.
Frits is terug van een week weggeweest en plaatste eerder vandaag zijn tiende open brief aan mij (waarvoor dank). Een brief terug volgt nog.
Deze uitzending heb ik gemist: Met het oog op morgen besteedde dinsdag aandacht aan pensioenen en protestsongs. Ook Dylan moet te horen zijn geweest, maar hij heeft dan ook al een tijdje geleden de pensioengerechtigde leeftijd bereikt :-))
oproep:Wie kan mij helpen aan (leesbare) scans van de volgende artikelen?

an Donkers - Bob Dylan is er weer helemaal (Groene Amsterdammer 29/1/72)
Jan Donkers - Bob Dylan I t/m V (Jeugd en cultuur jr. 14 (1969) blz. 68-79, 138-147, 182-191, 315-327, 337-354)
Nijmeegs universiteitsblad jrg. 15 nr 28 17/6/1966 [vertaling hoestekst Bringing it all back home]
Saskia Vuijsje - Helpless like a rich man's child (Demokrater 7/2/1967)
Elly de Waard - Bob Dylan als zedepreker en dichter (Vrij Nederland 13/12/1969)
Scans kunnen gestuurd worden naar tom_dylan@hotmail.com, bij voorbaat dank!

Ben Erkens zingt D'n tied is verangerd (het is niet mijn ding, maar ik wilde het niemand onthouden):



Dertien kunstwerken van Dylan, waaronder vijf uit The Brazil series, zijn te zien op de website van Rolling Stone.

Bijna de gehele dag met mijn neus tegen het computerscherm gedrukt gezeten, schrijven - over Dylan natuurlijk, waarom zou ik er anders hier melding van maken? Nu is het klaar, voor deze dag. De hersens gonzen, over wat er staat, over hoe het verder moet.
Tevreden, maar vandaag niet meer verder.
Vanavond neem ik weer een oud fanzine in handen, om te lezen alsof het nieuw is. En uiteraard zal er wel muziek bij komen, al weet ik nog niet wat. Ik kom tijdens het lezen vast iets tegen waardoor de behoefte ontstaat om een bepaald album uit de kast te pakken en daar naar te luisteren.
Dat moment komt eigenlijk altijd wel.
Ik heb nog een persing van Oh mercy liggen die ik nog moet luisteren, ik denk dat ik daar vanavond maar mee begin. Oh mercy kan ik altijd wel horen, héérlijk album.

Geen opmerkingen: