Dylan kort #1255

Nick Cave over zijn held Bob Dylan, zie hier. [met dank aan John]
"Amerikaanse zanger en componist Leon Redbone (69) overleden", zie hier. [met dank aan Bart]
"Komt het ooit nog goed met Morrissey? In ieder geval niet met deze plaat", zie hier. [met dank aan Hans en Peter] Ik was verbaasd te lezen dat Morrissey Dylans "Only A Pawn In Their Game" heeft opgenomen. Ik meen mij ergens te herinneren te hebben gelezen dat Morrissey helemaal niks van Dylans muziek moet hebben (of vergis ik me nou zo?)
Hoe het ook zij, Kamers recensie onderstreept wat ik al jaren vind: Nobody sings Dylan like Dylan.
Andere Tijden nieuwsbrief: "May you grow up to be righteous, may you grow up to be true. May you stay, forever young zong Bob Dylan. Wie zou er niet voor altijd jong willen zijn? De jeugd hoort een zorgeloze fase te zijn. Tijdens je tienerjaren ga je jezelf ontplooien en zoek je allerlei grenzen op. Sinds wanneer kennen wij in Nederland eigenlijk jongerenculturen?", zie hier. [met dank aan Hans]
Jeroen Wielaert - Oorlogsvrede, zie de afgebeelde recensie uit de Volkskrant van 1 juni. [met dank aan Herman en Peter]



Dagblad van het Noorden, 1 juni [met dank aan Hans]:


Geen opmerkingen: