boeken

"Beelden van de haven van Zhangjiagang flitsen door zijn hoofd als hij 's avonds rondwandelt, of als hij luistert naar Bob Dylan, de enige muziek die hij daar bij zich had."

Lieve Joris - Op de vleugels van de draak
[met dank aan 'mevrouw Tom']

~ * ~ * ~ * ~

anyhow, she sifted about the room, ass wobbling,
standing in front of the blinds
letting me look at her cunt and her ass
and she said she knew
Bob Dylan, Ginsberg, knew Kerouac too once, even
met Mailer (a real shit), and Capote (a real shit) and
she knew McClure and some of the Beatles and even
Ros McK., and she knew Neal too once, and Ken, and she
knew Edward A. and this guy with the Rolling Stones,
she'd
met Burroughs, Captain Kangaroo and x-mayor Yorty...

fragment uit het gedicht "no bra, no panties..." van Charles Bukowski, overgenomen uit Back To The Machinegun; Manuscripts volume 1 1959 - 1974

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goeienavond.
Mag ik even iets uit de doeken doen?
De stad Zhangjiagang is uiteraard niet los te zien van de omineuze Yangtze River Queen, zoals die in de fenomenale concertreeks van 2003 ten tonele werd gebracht in Down Along The Cove. Ik weet het nog goed. Het boekje van Lieve Joris verscheen in 2013, precies tien jaar dus na diezelfde 2003. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd opvallend, sterker nog, dit zaakje stinkt. En daar houd ik niet dus helemaal niet van. Ik zou zo onderhand wel eens willen weten: wat wordt hier verzwegen?
Met groet,
Wim Swinkels ja.

tom w zei

Er wordt niets dan de waarheid verzwegen, Wim & wat je ruikt zijn de sokken van de overbuurvrouw.
groet,
Truman Peyote, achterneef van Homer the Slut