Harrison, Jong, Amsterdam 2003 & gisteravond

In een speurtocht door de archieven naar een bepaald artikel over Dylan, kwam ik bovenstaande tegen. Een recensie van Dylans concert op 10 november 2003 uit het Parool van een dag later. Het is wel aardig om zo'n oude recensie weer eens te lezen, maar wat deze recensie vooral tot 'snoepje voor het oog' maakt, is de reclame in het hart van de recensie. Reclame voor een boek van Erica Jong. Bij mij drijven de gedachten dan meteen af naar 'Highlands' van Time out of mind:

'Then she says, “You don’t read women authors, do you?”
Least that’s what I think I hear her say
“Well,” I say, “how would you know and what would it matter anyway?”

“Well,” she says, “you just don’t seem like you do!”
I said, “You’re way wrong”
She says, “Which ones have you read then?” I say, “I read Erica Jong!”'

De setlist van gisteravond: Leopard-skin pill-box hat / Don't think twice, it's all right / Things have changed / Tangled up in blue / Honest with me / Simple twist of fate / Summer days / A Hard rain's a-gonna fall / Honest with me / Forgetful heart / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man // Like a rolling stone / All along the watchtower.

Het is mij nog steeds niet duidelijk of op de bonus-cd bij de docu Living in the material world over George Harrison Bob Dylan te horen is in de nummers 'I'd have you any time' en 'Mama you been on my mind'. Stel dàt Dylan op de bonus-cd te vinden is - ik heb steeds meer mijn twijfels -, moet ik nog even goed nadenken of ik hiervoor de portemonnee zou willen trekken (bol.com: 140 euro).
Er zijn grenzen aan de gekte.

1 opmerking:

Cas zei

Dylan zal niet te horen zijn op deze nrs.