Dylan kort #740

Op de blog van Peerke een meer dan vriendelijke recensie van Bob Dylan in Nederland 1965 - 1978, waarvoor dank!
Onlangs schreef ik hier dat de Bob Dylan aantekeningen is uitverkocht. Mocht je toch interesse hebben in dit boek, uitgever Alja Spaan is momenteel aan het kijken of er voldoende belangstelling voor de Bob Dylan aantekeningen is om een tweede druk rendabel te maken. Mocht je interesse hebben in de Bob Dylan aantekeningen, stuur dan even een e-mail naar Alja Spaan (aljaspaan@planet.nl).
Vanochtend hoorde ik op de autoradio (radio 1) dat Dylan een goede kans maakt op de Nobelprijs voor de literatuur dit jaar. Dit bericht bevestigt dat bericht min of meer. (met dank aan Frits voor de link) De naam van de winnaar wordt donderdag om 13.00 uur bekend gemaakt.
Gisteravond kreeg ik een mailtje over een radio-uitzending in de nacht van zaterdag op zondag, een interview met Matthijs van Nieuwkerk door Patrick Lodiers. In dit interview zegt Matthijs van Nieuwkerk dat hij blij is in dezelfde tijd te leven als Dylan & hij was op zijn 14de / 15de twee jaar lang adept.
Ergens moet ik nog een door Matthijs van Nieuwkerk geschreven recensie van een concert van Dylan hebben. Geef me even tijd om te graven, binnenkort meer over deze recensie.
Ruud Heijjer over The Lost notebooks of Hank Williams, hier. En Journalist Frits over The Lost notebooks of Hank Williams hier.

In het Noord-Hollands Dagblad van afgelopen zaterdag stond een interview met Gerard van den Berg, meubelontwerper (met dank aan Alja voor het opsturen):

“Het stoort hem niet in het minst dat generatiegenoot Jan des Bouvrie vele maken bekender is dan hij. En dat anderen in de jaren negentig van de vorige eeuw internationaal doorbraken onder de noemer Dutch Design, doet hem nog minder. “Ik heb meer dan voldoende erkenning gehad. Ook ik ben door de Italianen uitgenodigd om voor ze te ontwerpen. Maar ze verwachten direct een antwoord en commentaar. Zo werk ik niet. Dat ben ik niet. Ik moet kijken en voelen”, zegt Van den Berg.

En hetzelfde geldt voor de manier waarop design tegenwoordig aan de man wordt gebracht. “Zo af en toe maakt het op mij een wat overgeproduceerde indruk. Vergelijk het maar met die videoclips. Alles is perfect. Ik ben van een andere generatie. Ik bewonder Bob Dylan die je in zwart wit, gefilmd door 1 camera, uren weet te boeien.”

2 opmerkingen:

F zei

Als de grootste kunstenaar van de 20e eeuw zou Dylan hem zeker moeten winnen de nobelprijs.

Top ik blijf duimen

CultureEye zei

Hahaha wie weet, wie weet

Ik vond op Youtube een oud interview met Bob.http://www.youtube.com/watch?v=BW0vIWEILzA&feature=related