Dylan kort #741

Okee, het eerste concert van de Europese tournee is achter de rug. Om een beetje in de stemming te komen, de setlist: Leopard-skin pill-box hat / Don't think twice, it's all right / Things have changed / Tangled up in blue / Beyond here lies nothin' / Spirit on the water / The Levee's gonna break / Desolation row / Highway 61 revisited / Forgetful heart / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man // Like a rolling stone / All along the watchtower. De setlist kent maar één grote verrassing (& een onaangename verrassing): 'Mississippi' is verdwenen.
De vraag is of deze tracklist een voorbode zal zijn voor de setlists tijdens de concerten in Brussel en Rotterdam. Het is afwachten. Van deze setlist zou ik graag 'Forgetful heart' in Rotterdam willen horen.
Ik zag dat op But the tears on hear cheeks are from laughter een stuk staat over 'North country blues' - misschien wel één van de beste nummers (en te vaak over het hoofd gezien, helaas) van het album The Times they are a-changin'. Toen ik het stuk zag over 'North country blues', dacht ik aan een oud stuk - hier geplaatst in januari 2009 - over het Newport Folk Festival van 1963. En ergens moet ik nog een uitvoerig stuk hebben over dit nummer. Ik dacht eigenlijk dat ik het al eens hier gepubliceerd had, maar ik kan het zo snel niet terugvinden. Misschien dat ik het één dezer dagen eens opspoor & hier publiceer.
Een dag of wat geleden schreef ik hier dat ik van een Amerikaanse handelaar had begrepen dat de release van de soundtrack-cd Hawaii five-o is uitgesteld tot 11 oktober. Die cd is natuurlijk interessant vanwege Dylans 'Don't ever take yourself away'. Ik heb inmiddels begrepen dat de soundtrack al in Nederland in de platenzaken ligt (dank Arie!). Eerste indruk van de nu officieel uitgebrachte versie van 'Don't ever take yourself away': hij lijkt iets af te wijken van de reeds circulerende versie, maar ik moet nog een goede vergelijking maken, dus pin me er niet op vast. Inmiddels biedt bol.com deze soundtrack-cd ook aan. Verder kan bij bol.com de cd Pure Dylan (met 'Trouble in mind'!!!) en de goedkope verzamel-cd Beyond here lies nothin' besteld worden. Mocht je Hawaii five-o via bol.com willen bestellen, zoek dan niet op de albumtitel, maar via uitgebreid zoeken naar 'Don't ever take yourself away' in het genre 'soundtrack'.

Geen opmerkingen: