Beside Bowie: The Mick Ronson Story



Tijdens een zoektocht op internet naar recent gepubliceerde artikelen over Bob Dylan in het Nederlands, zag ik dat op de Belgische zender Vier vanavond de film Beside Bowie: The Mick Ronson Story te zien is. Helaas kan ik bewuste zender niet ontvangen. Als schrale troost keek ik op YouTube naar de trailer van deze film.
In bovenstaande trailer van Beside Bowie: The Mick Ronson Story zit een flits uit de Dylan-film Hard Rain. Bekende beelden, maar de muziek... De muziek is "It Takes A Lot To Laugh, It Takes A Train To Cry".
"It Takes A Lot To Laugh, It Takes A Train To Cry" zit niet in de film Hard Rain. Even hoop ik nog dat het gaat om een outtake van de Hard Rain-film, maar ook dat is het niet. De opnamen die te zien zijn in de film Hard Rain zijn gemaakt tijdens het concert van 23 mei 1976 in Fort Collins. Tijdens dit concert speelden Dylan en band veel, maar geen "It Takes A Lot To Laugh, It Takes A Train To Cry". De beelden en de muziek in deze trailer horen dus niet bij elkaar, helaas.
Is er iemand die Beside Bowie: The Mick Ronson Story heeft gezien? Zit er meer Dylan in deze documentaire?

aanvulling: ik heb me vergist. Beside Bowie is vanavond niet op Vier, maar op Canvas om 23:00 uur te zien. [met dank aan Henk]

2 opmerkingen:

Henk zei

Dag Tom,

Vanavond komt The Mick Ronson Story op Canvas om 23.15 uur. Kan je vast wel ontvangen.

Groet,
Henk,
Heerenveen

tom w zei

Dank Henk!
Ik heb duidelijk niet goed gekeken. Canvas kan ik wel ontvangen.
groet,
Tom