BDinNL 2.0 oproep

Voor het kunnen schrijven van het tweede deel van Bob Dylan in Nederland heb ik net geluisterd naar een radio-uitzending van 10 september 1986. Het gaat om een aflevering van Gonzo Radio. In deze aflevering is Dylan-verzamelaar Jacques van Son te gast en worden er opnamen uit zijn collectie gedraaid, zoals enkele songs van concerten in 1980 en 1986. 
Uit deze uitzending blijkt dat een paar weken (of maanden) eerder Van Son ook al eens te gast was in een uitzending om onbekend Dylan-materiaal te draaien. Het gaat om een aflevering van VPRO's Nachtleven, uitgezonden in 1986, waarschijnlijk na het uitkomen van Dylans album Knocked Out Loaded, maar voor de uitzending van de eerder genoemde aflevering van Gonzo Radio, dus tussen juli en 10 september 1986. Mocht er iemand zijn die meer over deze uitzending weet, mogelijk zelfs een opname heeft, dan hoor ik dat graag. Reacties kunnen naar: twillems87[at]gmail.com

1 opmerking:

Hans Oosterhof zei

Hoi Tom,

Ik weet bijna 100% zeker dat die uitzending op 31 juli 1986 is geweest. Ik deed vrijdag 1 augustus een openluchtconcert (tegenwoordig noemen ze dat een festival)op Texel met Golden Earring, Barrelhouse e.a. en 31 juli waren we bezig met opbouw podium ed en sliep ik met mijn beste vriend Jan (ook Dylan-fan) in een vrij luxe soort trailer home (daar maakte je toen indruk mee als organisator ha ha) en wij hebben s avonds / waarschijnlijk snachts via de ingebouwde radio zitten luisteren naar Jack van Son (die had toen de status die jij nu hebt qua Dylan-expertise). De datum van de Earring show wist ik natuurlijk niet meer, maar die band heeft een goede database dus dat was snel gevonden. Dus ik denk 31-07-1986 Groet, Hans