Dylanterie #6: Koninklijk, 2015 - door Ubel

Koninklijk, 2015

Ik interview de chef-kok van Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. Jeroen Lauffer. Hij toont me het artiestenrestaurant. Het is kort na een concert van Bob Dylan. Ik was er bij - het tiende of elfde Dylan-optreden dat ik doorleefde. Voor 168 euro zat ik acht meter van de bard. “Die Dylan, dat is wel een aparte hoor…..” zegt Lauffer. “Hij had hier zijn eigen tourbus geparkeerd. Daar at hij in zijn eentje…” Ik houd me stil, hoop stiekem op meer ontboezemingen. Die komen niet. Lauffer bijt zich op de tong. Als chef doe je er beter het zwijgen toe. Ja, het consumptiepatroon en de houding van gasten, dat is vertrouwelijke informatie.

Ubel Zuiderveld vervat onder de naam Dylanterieën korte observaties en gedachten omtrent Bob Dylan in 111 computergetelde woorden, zogenaamde honderdelfjes.

Geen opmerkingen: