Robertus Dylanum

In 2004 kreeg Bob Dylan een eredoctoraat van de universiteit St. Andrews. De Nederlandse media berichtten daar toen uitvoerig over. Zo herinner ik mij een foto van Dylan tijdens de ceremonie op de voorpagina van NRC Handelsblad.
Hilda stuurde mij, via de e-mail, afgebeeld bericht uit het studentenblad van St. Andrews. Het is erg geestig om te lezen, voor zover ik het kan volgen. Dat niet volledig kunnen volgen en toch een flauw idee hebben van wat er staat maakt het des te aardiger. Zo begint het stuk met: 'Salutamus Robertus Dylanum (natum Zimmermanicum) cantorum Americanus folkerensis et harmonica virtuosum.' Of wat te denken van de songtitels 'Ave homo tamburinus', 'Tempores mutando' en 'Responsus est, amicus meus, pufferandum in vento'.
Ik gok dat het gaat om de songtitels 'Mr. Tambourine man', 'The Times they are a-changin'' & 'Blowin' in the wind'.
Een volledige vertaling van dit artikel is meer dan welkom & kan naar tom_dylan@hotmail.com.
En dan is er natuurlijk nog de foto bij dit bericht. Die foto spreekt boekdelen.
Met dank aan Hilda voor het opsturen!

Geen opmerkingen: