Dylan kort #836

setlist 21 april: Leopard-skin pill-box hat / Don't think twice, it's all right / Things have changed / Tangled up in blue / Beyond here lies nothin' / To make you feel my love / Honest with me / Every grain of sand / The Levee's gonna break / A Hard rain's a-gonna fall / Highway 61 revisited / Love sick / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / Lika a rolling stone / All along the watchtower // Blowin' in the wind
Bob Dylan and his band: Rotterdam 2011, hier.
Platenblad: Gisteren viel het nieuwe Platenblad (nr. 187) door de brievenbus. In dit Platenblad o.a. het volgende: 'En weer een paar maanden later vertelde ik m'n vader dat ik wilde stoppen met m'n studie om voor Bob Dylan te gaan werken. Hij probeerde me te overtuigen verder te gaan en op z'n minst doctorandus in de politicologie te worden, maar... wie wist hoe het drie jaar later Bob Dylan zou zijn vergaan? Ik vond het slimmer om in 1966 bij CBS Grammofoonplaten, oftewel Columbia Records, aan de slag te gaan. Als ik naar m'n vader geluisterd had was het het wellicht anders gelopen. Met mij. Niet met Dylan, die is 46 jaar na de Universiteit van Amsterdam nog steeds aan z'n Never Ending Tour bezig!
Blonde On Blonde, Dylan's grootste mijlpaal, werd, na een valse start in New York, in Nashville afgerond met een stel geweldige lokale muzikanten. Zoals Al Kooper.' (Evert Wilbrink)
Wacht even: Al Kooper een lokale muzikant uit Nashville?
Drie keer diep ademhalen & loslaten.
Al Kooper heeft in zijn boek Backstage passes, althans in de druk van dit boek dat ik heb, over het album Blond on blonde. Inderdaad een  'e' te weinig. Maar dit terzijde.

Geen opmerkingen: