Dylan kort #832

setlist 15 april: Leopard-skin pill-box hat / It ain't me, babe / Things have changed / Tangled up in blue / The Levee's gonna break / Tryin' to get to heaven / Beyond here lies nothin' / Desolation row / Summer days / Simple twist of fate / Highway 61 revisited / Forgetful heart / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man // Like a rolling stone / All along the watchtower
Geen grote verrassingen in de setlist van het eerste concert in 2012. Het zal wel puur toeval zijn, maar bij het typen van deze setlist, valt me op hoeveel titels er met een t beginnen. Maar liefst 5 van de 16 titels. Dat is bijna een derde deel.
Voor deze tournee had ik mijn geld gezet op het nummer 'Chimes of freedom'. Ergens had ik verwacht dat Dylan het zou spelen. Niet dus. Zelfs wanneer Dylan voorspelbaar is, blijft hij onvoorspelbaar :-)
Bob Dylan is dead aldus Marvin Etzioni. (Wie is Marvin Etzioni?)
Voor Ramona: Harold & Joeke zingen / spelen 'Voor Ramona', inderdaad een Nederlandstalige versie van 'To Ramona'. Zie hier.(Voor de liefhebbers)
50 jaar later: Is het echt 50 jaar geleden dat Dylan voor het eerst 'Blowin' in the wind' voor een publiek speelde? Olof Björner houdt het concertdebuut van 'Blowin' in the wind' inderdaad op 16 april 1962. Dundas geeft 'probably late April, 1962' & Krogsgaard dateert het optreden in Gerde's Folk City - tijdens welk optreden Dylan 'Blowin' in the wind' voor het eerst gespeeld zou hebben - op 'probably May 1962'.
Niets is zeker, zo lijkt het. Ik houd het er maar op dat het vandaag ongeveer 50 jaar geleden is dat Dylan voor het eerst 'Blowin' in the wind' voor een publiek speelde. En dus eet ik vanavond ongeveer taart.


1 opmerking:

Cas zei

"Desolation row" 15 april 2012: ook Dylan doet een beetje mee met de Titanic centennial festiviteiten.