Dylan kort #824

Earl Scruggs: Earl Scruggs is overleden. Hij is 88 jaar geworden. Peter stuurde mij een link naar een filmpje van Earl Scruggs & Dylan (waarvoor dank!). Dit fragment komt uit de documentaire Earl Scruggs, His family and friends. Mocht je deze dvd nog niet kennen, dan kan ik je aanschaf aanraden.
Muizenoren: 'Bob Dylan kan toch óók niet zingen', zie hier.
'I'll remember you': Tekst & filmpje, hier.
Together through life: [zie de reactie van Cas - waarvoor dank - bij 'Dylan kort #823'] Together through life doorstaat zeker de tand des tijds. Ik moet bekennen dat ik dit album niet vaak draai, maar als ik het draai, weet het album mij (bijna) altijd te grijpen. Vooral 'My wife's hometown' [dat lachje...] & 'Forgetful heart' springen er voor mij uit.
Mocht het nieuwe album in het verlengde van Together through life liggen, dan mogen we niet mopperen.
Lyrics 1962 - 2001: In 2004 verscheen dit boek vol songteksten van Dylan. Eerder verschenen al Writings & drawings (1973) & Lyrics 1962 - 1985 (1985). Je zou dus kunnen zeggen dat Lyrics 1962 - 2001 (2004) de derde editie van de verzamelde songteksten van Dylan is.Inmiddels is het al weer bijna acht jaar geleden dat dit boek uitkwam. In die acht jaar zijn er voldoende songteksten bijgekomen - Modern times, Together though life, Tell tale signs (om nog maar te zwijgen van 'losse' nummers voor soundtracks e.d.) - om te verlangen naar een vierde versie van de verzamelde songteksten.
Niet dat ik geloof dat dat boek er binnen afzienbare tijd zal komen.
De uitgave van Lyrics 1962 - 2001 was (min of meer) gekoppeld aan de uitgave van Chronicles vol. 1. Zou een vierde deel met songteksten ooit gekoppeld worden aan de uitgave van Chronicles vol. 2? Allemaal speculatie. Ik denk gewoon hardop, meer niet.
Natuurlijk staan de songteksten op Dylans officiële website, maar dat is toch niet hetzelfde als een boek.

Geen opmerkingen: