Dylan kort #408

Het leuke aan steeds weer hetzelfde bericht lezen, zijn de kleine variaties. Ik heb het over de vele berichten i.v.m. het niet doorgaan van Dylan's concerten in China. De NOS bericht o.a. over de politiek-kritische liedjes van Dylan [bekijk eens de setlists van de tournee door Japan, eerder dit jaar, en tel dan eens het aantal zogenaamde 'politiek-kritische liedjes'. Ik schat zo in dat je aan de vingers van één hand genoeg hebt] en In 2008 werd Céline Dion ook geweigerd door China. En de overeenkomst tussen Céline Dion en Bob Dylan is... dat hun beider achternaam met een D begint!
Meer van hetzelfde: hier en hier. [Zoek de verschillen...] En hetzelfde net anders hier.
Het bericht uit de Volkskrant: hier.
En dan is er deze nog. En deze.
Hetzelfde bericht in een andere toonaard hier.
En via Twitter: hier en hier.
Gaat het nieuws op het net dan alleen maar over de afgelaste concerten in China? Nee hoor, er is nog dit:
Twitter: hier.

De koptelefoon gaat zo op, ik laat het voetbal op de buis aan me voorbij gaan, zoals altijd eigenlijk. Wat er door de koptelefoon zal schallen weet ik nog niet, in ieder geval Dylan. Wel boek ik erbij pak, is al wel duidelijk: Bob Dylan, a descriptive, critical discography and filmography 1961 - 2007; second edition van John Nogowski. Vandaag met de post ontvangen.

O ja, eerder vandaag kreeg ik een enthousiaste e-mail over de nieuwe cd van Jakob Dylan, Women + country. In 1996 kocht ik het album Bringing down the horse van The Wallflowers - het bandje van Jakob Dylan. Ik kan niet zeggen dat ik echt onder de indruk was (of ben) van dit album. Na dit album heb ik nooit meer iets gekocht van The Wallflowers of Jakob Dylan. Ik heb wel hier en daar wat losse nummers gehoord van Seeing things en Women + country, maar het kan me niet boeien.
Wel onder de indruk van Women + country? Schrijf een recensie en stuur het naar tom_dylan@hotmail.com.

1 opmerking:

Nanne zei

Belachelijk dat diverse (serieuze) media de ANP berichten domweg overnemen. Waarom word Dylan na veertig jaar nog steeds geassocieerd met politieke liedjes? Is er dan niet één muziek liefhebber op de redactie die dit soort dingen naleest/corrigeert vraag ik me dan af...