Dylan vinden waar hij niet of nauwelijks is #82

Vanmorgen (18 mei) bezocht ik in een naburig dorp een garageverkoop dag. Een van de deelnemers, een royale 70+ er, had wat spulletjes ter verkoop op zijn oprit geplaatst. De garage zelf stond nogal propvol met o.a. een aantal oldtimers, waarvan het opknappen zijn hobby bleek te zijn. Wat daar stond was niet te koop, maar ik mocht er wel even een kijkje nemen als ik daar interesse in had. En ja hoor, achter de auto's, opgepropt tegen de wand stond vrijwel onbereikbaar ook nog een oude piano, met de klep open. Op die piano, je raadt het al, een boek met op de linkerpagina, prominent in beeld, een portret van Dylan en op de rechterpagina de bladmuziek en tekst van "Blowin' In The Wind". Met de nodige moeite wist ik ook de andere kant van de piano te bereiken om een foto van de cover van het boek te maken. Het was een afgeschreven bibliotheek exemplaar van een schoolboek Eerste Klas Muziek van Toon Verbeek. Zo zie je maar weer eens, Dylan is overal; hij is zelfs te 'vinden waar hij niet of nauwelijks is' - zoals je dat zelf zo mooi definieerde.

groeten,
Hans

P.S. Ik googlede op de titel en een 'boekwinkeltjes' aanbieder houdt het op '1984'. Toch ook alweer 35 jaar geleden.



Geen opmerkingen: