zondag

Een paar dagen geleden schreef ik hier al dat in de Telegraaf van afgelopen vrijdag een advertentie stond ter aankondiging van Bob Dylans concert op 30 oktober in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Tot nog toe ben ik nog niet een soortgelijke advertentie in een andere krant tegen gekomen (maar ik heb dan ook niet alle kranten gezien). Ik heb net eindelijk de tijd gevonden om die advertentie onder de scanner te leggen zodat ik 'm hier kan publiceren.
De Metro van afgelopen vrijdag bevatte geen advertentie, maar wel een kort stukje over het aanstaande concert in Amsterdam, in de Metro-stijl. Dat stukje is zowaar voorzien van een foto, waarvan bijna niks is overgebleven door het gebruik van groene inkt. Knuppels.
Metro heb ik nooit echt serieus genomen, maar door het gebruik van de woorden 'His Royal Bobness' in het stukje in de krant van afgelopen vrijdag, is de krant nog verder in mijn achting gedaald.
Mocht je in een krant of tijdschrift iets vinden over Dylans concert op 30 oktober, dan hoor ik het graag.

Ik weet niet of je dit herkent, maar soms vergeet ik wel eens wat er allemaal in de kast staat. Niet echt vergeten natuurlijk, maar gewoon even uit de gedachten. Dan is een impuls van buiten er soms voor nodig om dat wat op de achtergrond was geraakt weer onder de aandacht te brengen.
Bert vroeg mij via de e-mail naar officieel uitgebrachte live-tracks op singles en dergelijke. Door die vraag vond ik de Japanse cd-single van 'Not dark yet' weer in de kast. Die cd-single zit nu in de cd-speler. Het is een aangename herontdekking. Na uitkomen van Time out of mind zijn 'Love sick' (in 2 versies) en 'Not dark yet' onder andere in Europa op cd-single uitgebracht. Die drie cd-singles bevatten een aantal live-tracks.

De Japanse cd-single van 'Not dark yet' bevat echter drie live-tracks die niet te vinden zijn op de cd-singles zoals die hier in de winkels hebben gelegen.
Die Japanse single bevat de volgende drie live-tracks:
'Boots of spanish leather', opgenomen op 21 juni 1998;
'Tears of rage', opgenomen op 17 januari 1998;
'Señor (tales of yankee power)', opgenomen op 6 juli 1998.
Het is bijna een mini-album en zeker de moeite waard. Mocht je 'm nog niet hebben, ga dan op jacht, zou ik zeggen.

Gisteren was het 35 jaar geleden dat Street-legal uit kwam. De term Street-legal betekent zoveel als dat een motorvoertuig technisch gezien aan de voorwaarden voldoet om de openbare weg op te mogen. De plaat Street-legal zou je in het Nederlands dus de titel APK-goedgekeurd kunnen geven...
In 2009 vroeg ik lezers van deze blog te schrijven over Street-legal, mijn introductie / vraag staat hier. De bijdrage van Alja staat hier. De bijdrage van Floater kun je hier lezen.

Geen opmerkingen: