aantekening #7293

"Boomer" is verkozen tot woord van het jaar 2019. Woensdag 18 december plaatste de Volkskrant een stuk van Maurits Chabot met de titel "Wie is de boomer?" Over de boomer schrijft Chabot "luistert naar nieuwste cd Dylan".  N.a.v. het boomer-stuk in de Volkskrant schrijft Sander Donkers vandaag in diezelfde krant:


[met dank aan Hans en Herman]

~ * ~ * ~ * ~

Het manuscript van Bob Dylan in Nederland 1965 - 1984 ligt bij de uitgever. Het schrijven aan dit eerste deel is klaar. Dank aan iedereen die in de afgelopen anderhalf jaar mij van informatie heeft voorzien, kritisch heeft meegelezen of op een andere manier heeft geholpen bij het schrijven van dit boek. 
Ik mag me nu buigen over de afbeeldingen die in het boek moeten komen. Over een paar maanden ligt het boek - hoop ik - in de winkel en kan ik beginnen met het schrijven van deel twee.

~ * ~ * ~ * ~

De elpee Bob Dylan His Ultimate Collection is bij Aldi te koop van €12,99. In dezelfde serie is onder andere ook de elpee Ultimate Seventies Hits verschenen. Op dit album staat Dylans "Wigwam".
[met dank aan Hans]
De elpees in deze serie - met uitzondering van de Dylan-elpee - heb ik nog niet gezien, wel veel cd's in deze serie. Daarbij zitten in ieder geval twee titels waar Dylan op te vinden is. Mijn geheugen laat me in de steek, ik kan niet meer terughalen welke albums dat zijn, maar op eentje staat "Knockin' On Heaven's Door".


~ * ~ *  ~ * ~

"Heb je Christmas In The Heart al gedraaid?"
"Nee, joh, ben nog helemaal niet in de stemming. Jij wel?"
"Nee, ook niet in de stemming."
"Het is veel te warm. Het voelt helemaal niet als bijna kerst."
"Precies!"
"Nu ik er over nadenk, moeten we het misschien omdraaien."
"Hoe bedoel je?"
"Nou, niet Christmas In The Heart draaien als we al in de kerststemming zijn, maar 'm juist draaien om in de stemming te komen."
"... Ik weet niet hoor..."
"Waarom niet?"
"Ik loop hier in een t-shirtje en dan ga ik een beetje Dylan 'Here Comes Santa Claus' en 'Must Be Santa' door de kamer laten brullen. Dat werkt toch niet."
"Dan doe je het niet!"
"Ben je nou chagrijnig?"
"Nee! ... Nou, ja, misschien wel. Ik bedoel echt leuk reageer je nou ook weer niet op mijn voorstel."
"Sorry hoor, ik bedoel, het is maar een idee. Je hoeft niet. Dan draai 'm toch lekker niet, maar als je op de kou gaat wachten voor je Christmas In The Heart draait is de kans groot dat het al drie Koningen is geweest voor jij die schijf in de speler schuift."
"Misschien draai ik 'm dit jaar wel helemaal niet."
"Dat kan toch niet!"
"Waarom niet?"
"Nou, traditie... Het is zo langzamerhand wel traditie om met kerst Christmas In The Heart te draaien, toch?"
"Da's waar. Dylan en 'Eenzame Kerst' van Hazes. Dat moet gedraaid worden anders is het niet echt kerst."
 "Zo is het, dus pak die schijf nou maar, draai het nou maar, dan komt het vanzelf goed."
"Zou je denken?"
"'Tuurlijk."

~ * ~ * ~ * ~

1 opmerking:

Frans zei

Nou, je hebt me overtuigd. Ik luister terwijl ik dit schrijf naar Christmas In the Heart en het werkt nog ook. De kerststemming begint te komen. Maar die Hazes moeten we er natuurlijk uit flikkeren en vervangen door Flappie van Youp van 't Hek of Grandma Got Run Over By a Reindeer van Elmo & Patsy, want we moeten ook de humor er in houden!
Vrolijke Kerst allemaal!