Waar is Dylan?

Afgelopen weekend, in een kringloopwinkel net iets te ver van huis worstel ik me door een plank vol Bres, het tijdschrift dat - gezien de inhoud - zo het leven van de argeloze voorbijganger kan binnen zweven. De nadruk ligt op zweven.
Good ol' Simon Vinkenoog heeft jaren in Bres geschreven en af en toe dook Bob Dylan op in die stukken. Zo weet ik dat Vinkenoog over Dylans album Saved heeft geschreven in een Bres, maar welk nummer? Geen idee.
In de vroege dagen heette het tijdschrift Bres Planète, zo ontdekte ik in die kringloopwinkel. Er stonden veel vroege afleveringen van het tijdschrift op die plank in die kringloopwinkel. Niet de aflevering waarin Vinkenoog over Saved schrijft, maar wel de aflevering waarin hij over LSD schrijft (Bres Planète 12, juni 1968). Wat Vinkenoog over LSD schrijft boeit mij niet zo, wel de illustraties bij dit artikel. Psychedelische posters, de een nog mooier dan de ander.
De laatste illustratie is een foto van een winkel vol posters. De vraag is niet "Waar is Wally?", maar "Waar is Dylan?"
(Antwoorden op een briefkaart naar het bekende adres)


Geen opmerkingen: