aantekening #6840 (video)

In 2008 verscheen Tell Tale Signs, deel 8 van The Bootleg Series. Tell Tale Signs is het eerste deel van The Bootleg Series waarvan naast de standaard-editie een luxe editie verscheen.
Het nummer "Dreamin' Of You" werd toen als eerste single van Tell Tale Signs naar voren geschoven. Om wat extra aandacht voor de single "Dreamin' Of You" en Tell Tale Signs te genereren werd er een video gemaakt bij "Dreamin' Of You" met Harry Dean Stanton in een belangrijke rol.
Een geslaagde video die ik in 2008 tientallen malen bekeken moet hebben.



Rond diezelfde tijd[1] werd er nog een video gemaakt ter promotie van Tell Tale Signs. Die video is toen volledig langs mij heen gegaan. Het is dat Rob mij een week of twee geleden op de video wees anders had ik 'm waarschijnlijk nog steeds niet gezien.
Die tweede video staat ook niet op YouTube - zoals de video van "Dreamin' Of You" - maar lijkt exclusief voor Amazon gemaakt te te zijn en is - voor zover ik heb kunnen nagaan - dan ook alleen maar te zien op de website van deze webwinkel. Ik kijk nooit naar video's op de website van Amazon. Het is dus niet raar dat deze tweede video aan mijn aandacht is ontsnapt.
Het gaat om een video voor "Mississippi", het openingsnummer van Tell Tale Signs. Voor de video is het nummer flink ingekort, de coupletten 5, 6, 7 en 8 zijn uit het nummer geknipt.
Ik kan de video hier niet in een bericht plakken, maar ik kan je wel een link geven naar de video. Die video staat hier.
Ik vraag me af hoeveel mensen die video gemist hebben. Veel, denk ik. En dat is zonde, het filmpje is namelijk zeer de moeite van het kijken waard.

[1] Ik denk dat die tweede video ook in 2008 is gemaakt, al zijn er ook bronnen die beweren dat de video van een veel latere datum is.


~ * ~ * ~ * ~

Dan is er nog die andere film. Een film waarvan ik al een paar jaar weet dat 'ie bestaat, maar die ik niet kan bekijken simpelweg omdat die film alleen in Amerika op dvd is verschenen (regio 1) en ik in Nederland woon (regio 2).
Ik heb het over de door Christopher Felver gemaakte documentaire Ferlinghetti: A Rebirth Of Wonder (2013). Niet alleen wil ik deze documentaire zien omdat Lawrence Ferlinghetti een van de meest interessante dichters van de twintigste eeuw is (Nobelprijs voor de Literatuur voor Ferlinghetti in 2019, alstublieft), maar ook omdat Bob Dylan in deze documentaire zit.
De Dylan-website Searching For A Gem schrijft over Dylans bijdrage aan Ferlinghetti: A Rebirth Of Wonder: "This documentary film about Beat poet Lawrence Ferlinghetti, born 1919, includes a contribution from Bob, as yet unidentified."
De trailer van Ferlinghetti: A Rebirt Of Wonder verraadt dat Dylans bijdrage aan deze film in ieder geval bestaat uit een fragment uit Bob Dylans radioshow Theme Time Radio Hour, seizoen 1, aflevering 4: Baseball. (zie ook mijn boek Dylan & de Beats).



Ik vraag me of er meer Dylan in Ferlinghetti: A Rebirth Of Wonder te vinden is. Ik verwacht het wel.
Welk bedrijf heeft de ballen om deze documentaire over de grote dichter Ferlinghetti in Europa uit te brengen?

Geen opmerkingen: