Dylan kort #1227

Peter Dejaegher: "Lessen in Dylan (24)", zie hier.
Cutting Edgde: Een recensie van Triplicate, zie hier.
Gazet van Antwerpen: "Ik heb Bob Dylan al 225 keer gezien", zie hier.
Cultureel Café Lochem organiseert op 23 juni een lezing door kunsthistoricus Jaap Nijland over Bob Dylans werken Face Value. Ap Daalmeijer zal enkele nummers van Bob Dylan spelen. Zie hier.
Heaven: "Bij de dood van 'Mr. Tamourine Man'", zie hier.
Saskia Goldschmidt - Verplicht gelukkig: "Ik kijk voorzichtig om me heen. Een lege ruimte, met een kale plank om op te zitten en te slapen, en bekladde muren. Deze staan vol met namen van bekende provo's en dichtregels van Bob Dylan en de Stones." [met dank aan Alja]
Saskia Goldschmidt - De Voddenkoningin: "Dylan zong zijn 'The Times They Are a-Changin'" En: "Mijn zonen zijn zakenmannen. The times they are a-changin'" En: "Het was het meest foute gebruik van de Dylanquote die ik me kon voorstellen." [met dank aan Alja]
Met dank aan de achternaam van de auteur moest ik gelijk denken aan het begin van Dylans "Cry A While":

Well, I had to go down and see a guy named Mr. Goldsmith
A nasty, dirty, double-crossin’, backstabbin’ phony I didn’t wanna have to be dealin’ with
But I did it for you and all you gave me was a smile
Well, I cried for you—now it’s your turn to cry awhile

Ik wens iedereen die vanavond naar Bob Dylan in Lotto Arena te Antwerpen gaat luisteren een bijzonder goed concert.

1 opmerking:

Dolf zei

dank Tom. nog een uurtje. groeten Dolf