Trrrring...

"Hallo?"
"Ja, hoi. Met mij."
"Ja?"
"Dylan is zijn tijd ver vooruit. Echt ver vooruit, man."
"Hoezo?"
"Nou in 2008 zag ik een filmpje van Dylans optreden op Rock in Rio van 'Just Like Tom Thumb's Blues'. Een mooi filmpje, vond ik toen..."
"Ja?"
"Datzelfde filmpje zag ik eerder vandaag voor het eerst in zes jaar weer."
"En?"
"Nu viel het kwartje wel, pas nu raakte het me diep. Heel diep. Ik bedoel, in 2008 was 't al goed, maar nu... Wauw, man!"
"Dus?"
"Nou, er was dus zes jaar voor nodig voor ik 't echt begreep."
"En dus?"
"En dus moeten wij Dylan-liefhebbers - voor ons eigen welzijn - maar vooral achter de feiten blijven aanlopen. Er moet tijd overheen gaan voor we 't echt, ik bedoel echt echt begrijpen, weet je wel."
"Ja, ja..."
"Nou dat was 'm weer. Ik ga nu kijken of ik al rijp ben voor 2009."
"Ja, doe dat maar..."
"Ik ben daar best een beetje zenuwachtig voor, moet je weten. Wens me geluk."
"Nou, veel geluk dan."
"Ja dank, nou dag hè?"

[met dank aan Rob]

Geen opmerkingen: