Een voorproefje: The Basement Tapes Complete: The Bootleg Series vol. 11

Op de website van Rolling Stone kun je "Odds And Ends" van The Basement Tapes Complete: The Bootleg Series vol. 11 beluisteren. (Zie hier) Het gaat natuurlijk om streaming audio, wat verre van de optimale geluidskwaliteit is. Maar ondanks dat is duidelijk te horen dat de nieuwe uitgave van The Basement Tapes een hele verbetering zal zijn - qua geluidskwaliteit - ten opzichte van wat we tot nog toe hadden.

[met dank aan de vele tipgevers]

1 opmerking:

hans altena zei

Wat een pracht opname, en ja, beter dan de versie die Robbie koos, ook mooier qua sound... Aangezien ik in tegenstelling tot de ware verzamelaar een weerzin koester tegen overlapping, reden waarom ik het een ramp vind hoe de Stones in de zestiger jaren hun platen hebben uitgegeven, zal er iemand blij worden naast mij, want The Basement Tapes zoals die uitkwam in 75 gaat bij mij de deur uit zo gauw ik de hand leg op de vinyl uitgave van Basement Tapes Raw 2014... De 6 cd's luister ik wel bij mijn broer haha, mijn ervaring met grote box verzamelingen is dat ik een beetje ruimtevrees krijg, ik hou van compacte albums die als geheel werken, in plaats van een hele sloot nummers die je niet in een luisterzit kunt behappen...