Interview: Bob Dylan gaf n.a.v. de aanstaande release van Shadows In The Night een interview aan AARP. Een deel van dat interview staat inmiddels online, zie hier. [Zéér de moeite van het lezen waard] Tijdens dat interview zegt Dylan Shadows In The Night weg te willen geven aan de lezers van AARP. AARP heeft 35 miljoen lezers, dat is dus niet haalbaar. Maar Dylan houdt binnen de grenzen van het redelijke wel zijn woord en geeft 50.000 exemplaren van Shadows In The Night weg, zie hier.
Radio 5 over Shadows In The Night, zie hier.
Teruggevonden radio-uitzending (2012): luister hier. Over Dylans debuutalbum.
Bob Dylan (covers) in Het Vestzak Theater, op 13 maart. Zie hier.
Wat? Google pikt er voor mij, na het geven van de zoekopdracht 'Bob Dylan', een zinnetje van een website uit. Dat zinnetje luidt: "Want, zonder de Beat Generation geen Bob Dylan en The Beatles, geen Woodstock en Love Parade." Ik denk inderdaad dat de schrijvers van de Beat Generation essentieel zijn geweest voor de werken van Bob Dylan. Maar afgezien van die invloed zijn de schrijvers van de Beat Generation de moeite van het lezen meer dan waard. Ik heb het al vaker geroepen en ik roep het nog maar eens: lees Allen Ginsberg, Jack Kerouac, Michael McClure, Lawrence Ferlinghetti, Greogory Corso, etc. Dat zinnetje waar google mee op de proppen kwam, intrigeerde mij. Zoveel moge duidelijk zijn. En waar had google dat zinnetje gevonden? In een bericht over mode! (Zie hier)
Het gaat de verkeerde kant op. Als modeontwerpers teruggrijpen op de Beat Generation is er iets fundamenteels fout gegaan. De Beat Generation is veel, maar heeft niks met mode te maken... Vergeet de leuke truitjes, shirtjes en jasjes en lees gewoon de werken van de schrijvers van de Beat Generation.
1 opmerking:
the beat generation ain't dead it just smells funny, zou Zappa zeggen!
Een reactie posten