Dylan kort #1064

De Volkskrant van vandaag: In de column van Asha ten Broeke gaat het onder andere over Jonah Lehrer die in 2012 citaten van Bob Dylan uit zijn duim zoog om de rode draad van zijn boek te dienen. Naast de column van Ten Broeke bevat de Volkskrant van vandaag een herinnering van Ubel Zuiderveld aan Bob Dylans eerste concert in Nederland (zie afbeelding). [met dank aan Simon voor de tip]
De poëzie van singer-songwriter Bob Dylan: Op 2 juni geeft Kees de Graaf een lezing, zie hier.
Karl Ove Knausgard - Schrijver (blz. 64 / 65): 'Ik had graag een paar boeken gekocht en wel het liefst een paar dichtbundels, want ik had mijn hele leven nauwelijks een gedicht gelezen behalve die we op school behandeld hadden, voor het merendeel oude dichters als Wergeland en Wildenvey, met uitzondering van de weken dat we op het gymnasium voor Noors een soort cabaretvoorstelling hadden samengesteld, waarbij Lars en ik teksten van Jim Morrison, Bob Dylan en Sylvia Plath hadden voorgedragen. Die zes gedichten waren de enige echte gedichten die ik in mijn hele leven had gelezen en ten eerste herinnerde ik me er niets meer van, ten tweede vermoedde ik dat we ons op de academie met een heel ander soort zouden bezighouden.' [met dank aan Alja]
Mick Jagger in Nederland (2001): Een filmpje, Jagger bij Sonja Barend. Rond 2:30 minuten gaat het over Bob Dylan, zie hier. [met dank aan Floater]

Geen opmerkingen: