Dylan kort #1068

"Stay With Me" van Shadows In The Night in sinds gisteren of vandaag te koop in de iTunes Store. Daarnaast ging het nummer in première op de Belgische zender Radio 1 in het programma De bende van Annemie [luister hier, vanaf 35 minuten. Met dank aan Dirk!] en is het te beluisteren op de website van NPR, hier [met dank aan Wim!] Meer over de prijsvraag van Radio 1 staat hier.
Shadows In The Night: Webwinkel bol geeft een door Bob Dylan gesigneerd exemplaar weg, zie hier.
Mark Knopfler dankt Bob Dylan op zijn nieuwe album voor de inspiratie, zie hier. [met dank aan Bert!]
Empire Burlesque: Marnix over Empire Burlesque n.a.v. onderstaand bericht, zie hier. Ik heb gisteravond naar Empire Burlesque geluisterd zoals ik me had voorgenomen. Eerste gedachte: Ik ben blij dat ik gekozen heb voor de elpee, niet voor de cd. Empire Burlesque is een van die albums die op elpee gewoon echt beter klinkt dan op cd. Ten tweede: Doordat het me redelijk lukte om door de 'discosaus' heen te luisteren, was het een aangename ervaring. Wat vooral opviel is dat Dylan op dit album een aantal sterke zangpartijen weggeeft. En ja, dit album bevat een aantal sterke composities. (En ja, de Supperclub versie van "Tight Connection" is schitterend, Marnix.) Misschien komt platenmaatschappij Sony nog eens op het aanlokkelijke idee om de opnamen van Empire Burlesque van voor de Baker-mix uit te brengen. Niet als vervanging van het album zoals het nu is, maar als aanvulling op Empire Burlesque.

3 opmerkingen:

hans altena zei

die opmerking over de stem van Dylan op Empire, ik heb met de tanden op elkaar de proef op de som genomen, hier en daar klinkt die inderdaad sterk, dat moet ik toegeven, altijd fijn wanneer je door een ander je eigen mening op de proef gesteld ziet!

hans altena zei

en die stay with me is om te huilen zo mooi

Anoniem zei



Dylan had "When The Night Comes Falling From The Sky" in februari 1985 opgenomen met leden van de E-Street Band. Deze versie klinkt fantastisch en is te beluisteren op de Bootleg Series Vol. 1-3.

Wanneer hij de overige nummers eveneens met deze mensen had opgenomen en wanneer hij niet Arthur Baker had gevraagd als producer, dan was dit beslist een uitstekende plaat geworden, beter dan bijvoorbeeld Infidels.

De songs op dit album zijn, een enkele uitzondering daargelaten, van hoog niveau. Dylan had voor dit album ook "New Danville Girl opgenomen", dat later in een nieuwe (maar zeker niet betere!) versie, terecht kwam op Knocked Out Loaded.

Het openingsnummer is meteen het beste nummer van de plaat. Herrezen uit de as van "Someone's Got A Hold Of My Heart" dat hij ten tijde van Infidels schreef is dit swingende song geworden, die eigenlijk ook nu nog redelijk fris klinkt.

Hoewel ik de productie zeer gedateerd vind kan ik wel degelijk van deze nummers genieten. Enige uitzondering is "Clean Cut Kid".

M&A