Dylan kort #893

Concert in Bonn: Backstage, zie hier.
Tempest en tour met Knoplfer: MyFestivalWorld.
The Last Waltz: De trailer, hier.
'De mooiste stem ter wereld': Rons Alt Country.
Na jaren: Een aantal jaren geleden (schat ik) hoorde ik een nummer van Herman van Veen op de radio waarin hij Dylan citeert. Ik hoorde toen niet de afkondiging & dus ook niet de titel van het lied. Ik heb toen gezocht, zonder resultaat & na het zoeken kwam als vanzelf het opgeven & vergeten.
Vandaag ontving ik een e-mail van Frits met het antwoord:

Tom,

Op de cd 'Nederlanders' van Herman van Veen, staat een duet met Trijntje Oosterhuis.
'Ciao' heet het lied.
'Met dank aan: Lori Spee & Bob Dylan' staat erbij.
De tekst luidt als volgt:

Er lag een briefje
op de keukentafel
'Ik kan niet leven van de wind
Ciao.'

Overal in huis
open deuren
lege kasten

Op de grond een foto
van de mensen die wij waren

Dear dear Mr. Singer
please sing me a song
about beauty
and everything perfect
please sing me that song

Sign on the window
says lonely
sign on the door
no company allowed

Overal in huis liggen
schoenendozen

Op de radio
klassiek

In de wc
een bos gedroogde rozen

Uit alle
kamers
komt paniek

Dear dear Mr. Singer
please sing me a song
about beauty
and everything perfect
please sing me that song
Sign on the window
says lonely
sign on the door
no company allowed

Groet,

Frits

Carré 2008, 'Ciao', zie hier.
'Ciao' met Trijntje Oosterhuis, hier.

[met dank aan Frits!]

Geen opmerkingen: