Dylan kort #891 - aanvullingen

Tempest: Nogmaals hetzelfde op de website van de Volkskrant. Nog meer links naar nog meer van hetzelfde plaats ik niet meer.
Newport '65 gitaar: Een tijdje geleden verschenen de eerste berichten over opduiken van de gitaar waarop Dylan speelde tijdens het Newport Folk Festival van 1965. In de gitaarkoffer zouden ook manuscripten van songteksten zitten. Aanvankelijke was ik wat sceptisch over dit verhaal. Vanmiddag heb ik de bewuste uitzending gezien & ik moet bekennen dat ik nu wel overtuigd ben dat de opgedoken gitaar daadwerkelijk de gitaar is waarop Dylan tijdens het Newport Folk Festival speelde. Die uitzending is zeker de moeite van het bekijken waard. Kijken kan hier. [met dank aan Arie voor de tip!]
Tournee met Mark Knopfler: Op Dylans officiële website zijn de data voor een tournee met Mark Knopfler door Amerika in oktober en november gepubliceerd.
De data:
oktober 2012:
5: Winnipeg, NB
6: Regina, SK
8: Saskatoon, SK
9: Edmonton, AB
10: Calgary, AB
12: Vancouver, BC
13: Seattle, WA
15: Portland, OR
17: San Francisco, CA
18: San Francisco, CA
19: Berkeley, CA
20: Sacramento, CA
22: Santa Barbara, CA
24: San Diego, CA
26: Los Angeles, CA
29: Broomfield, CO
30: Broomfield, CO
November:
1: Grand Prairie, TX
2. Tulsa, OK
3: Omaha, NE
5: Madison, WI
7: St. Paul, MN
8: Milwaukee, WI
9: Chicago, IL
12: Grand Rapids, MI
13: Auburn Hills, MI
Er zit weinig ruimte meer voor extra data. Als er nog concerten toegevoegd worden, dan verwacht ik die tussen 26 en 29 oktober en / of tussen 9 en 12 november.
Woody Guthrie: Afgelopen zaterdag stond er een uitvoerig stuk van Gijsbert Kamer in de Volkskrant over Woody Guthrie. Kamer: '[Nora]  Guthrie wilde destijds [sinds 15 jaar] vooral laten zien dat haar vader zoveel meer was dan de protestzanger en grote inspirator van Bob Dylan waarvoor hij altijd is gehouden.' [met dank aan Peter voor het artikel!]
Afbeelding: Patrick attendeerde mij op de 'Owner's guide' voor de Pontiac Tempest '61 (zie afbeelding). Let vooral op het lettertype waarin 'Tempest' is geschreven. Dit is (nagenoeg) identiek aan het lettertype waarin 'Tempest' is geschreven op de hoes van Dylans nieuwe album. [met dank aan Patrick!]


Geen opmerkingen: