Dylan kort #639 (twee boeken & meer)

In april komt The Old, weird America van Greil Marcus opnieuw uit met een geheel nieuwe kaft. Op vorige edities van dit boek - aanvankelijk onder de titel Invisible republic - staan foto's van Dylan anno 1964 of 1965 terwijl het boek toch voornamelijk gaat over de opnames van The Basement tapes in 1967. Tot mijn grote genoegen is er voor de nieuwe editie een veel toepasselijker foto voor de kaft gebruikt. De rechten van de gebruikte foto zijn in handen van Arie. Hij was zo vriendelijk om mij een afbeelding van deze nieuwe kaft te sturen, waarvoor dank! (zie afbeelding links)
Op de achterzijde van de kaft zal nog een andere foto uit de juiste periode van Dylan afgedrukt worden.
Bob Dylan in de studio: het volgende ter aanvulling op het eerdere bericht dat dit boek (nog) niet in Nederland te verkrijgen is. (zie hier) Allereerst heb ik me natuurlijk vergist in de door Van Stockum gegeven releasedatum. Deze is niet 1 mei 2011, maar 5 januari 2011. Excuses.
Ook vandaag is het boek nog niet te vinden op bol.com en geeft Van Stockum aan dat het boek nog niet leverbaar is. Ik heb van uitgeverij Epo, via Patrick Roefflaer, begrepen dat begin vorige week de boeken naar het Centraal Boekenhuis zijn gestuurd. Dat betekent dat uiterlijk overmorgen, maar mogelijk morgen al, het boek beschikbaar voor de verkoop in Nederland komt. Nog even geduld dus. Uitgeverij Epo wil graag weten naar welke 'betere boekwinkels' ik verwijs in het eerdere bericht, zodat de uitgeverij actie kan ondernemen. ik weet in ieder geval dat de Atheneum boekhandel in Amsterdam het boek nog niet kan leveren. Mocht je zelf nog andere boekwinkels weten die aangeven het boek (nog) niet te kunnen leveren, laat dan even een reactie achter en / of stuur mij een e-mail (tom_dylan@hotmail.com).
Dank ook aan Yapyap voor zijn reactie bij het eerdere bericht. En dank aan Frits die mij laat weten dat hij het boek - rechtstreeks bij de uitgever besteld - vandaag heeft ontvangen.
Bob Dylan in de studio op het net, hier.
Ander Dylan-nieuws op het net: Bob Dylan deel 4 op de website van Humo. (deel 1 t/m 3 zullen ook wel ergens op het net zweven)
Op 31 januari 1959, vandaag 52 jaar geleden, ziet Dylan Buddy Holly optreden & Holly keek Dylan aan, aldus de overlevering.
Een recensie van Ernst Jansz' Dromen van Johanna op Mousique. [Ik weet het, ik heb een x-aantal weken geleden bezworen geen links meer te plaatsen naar stukken over Ernst Jansz' poging nummers van Dylan in het Nederlands op de plaat te zetten, maar ik ben in een goede bui...]
"Subterranean Homesick Blues" van Bob Dylan is een mijlpaal in de muziekgeschiedenis. Zo begint het, zie hier.

Geen opmerkingen: