Dylan kort #633

In de Volkskrant van gisteren stond een advertentie voor de 9 dvd boxset Rock and Roll Hall of Fame + Museum Live. Ik denk, maar weet dit niet zeker, dat dit een heruitgave is van de door Time Life uitgegeven 9 dvd box met de titel The Rock and Roll Hall of Fame Live uit 2009 (zie Searching for a gem). De setlist die is te vinden in de webwinkel van de Volkskrant lijkt dit te bevestigen. Op de Time Life-uitgave - en ook op deze Volkskrant-uitgave - is Dylan twee keer te vinden als gitarist (en meer niet). Beide keren als support voor Mick Jagger en Bruce Springsteen.
In het Volkskrant Magazine dat gisteren bij de krant zat, anderhalve pagina foto's van huisaltaars en o.a. de tekst Soms ter nagedachtenis aan een dierbare, andere gevuld met memorabilia die een reis, Bob Dylan, of, ja ook dat kan, een dierbare auto herdenken. Het huisaltaar met Dylan is te zien op de afbeelding bij dit bericht.
Ik kocht gisteren de Volkskrant omdat bij de krant de eerste van veertien films van de gebroeders Coen voor 5 euro gekocht kon worden. De vijf films die ik van de gebroeders Coen ken, behoren alle vijf tot de beste films die ik ooit heb gezien. Gisteren kon The Big Lebowski gekocht worden bij de krant. In deze film is Dylans The Man in me te horen.
Drie dagen geleden plaatste ik hier een lijstje met de data voor de aanstaande tournee zoals die te vinden zijn op Dylans officiële site. Inmiddels is daar één datum aan toegevoegd:

15 april Marina Promenade, Singapore

Drie dagen geleden werd dit optreden al elders aangekondigd, maar nu dus ook bevestigd door bobdylan.com.
Gisteren plaatste ik hier een link naar youtube, een filmpje met alleen geluid & foto's van Make you feel my love uit the Voice of Holland. Op de website van The Voice of Holland staat beeld uit geluid, alleen voor de liefhebbers. [Mijn dochter, vijf jaar, had vrijdagavond oorpijn waardoor ze rond een uur of half tien wakker werd. Ze heeft toen even, samen met 'mevrouw Tom' naar the Voice of Holland gekeken. Sindsdien heeft ze het over 'de getatoeaasde meneer'.]
Ik citeer: De zestiger jaren, toen de grootste idioot wereldberoemd kon worden door, zoals de mislukte eerste jaars [sic] student Bob Dylan ve woed [sic!] op een mondharp te spelen, begeleid door slordig getokkelde gitaarakkoorden met het nummer Blowin’in [sic!!] the wind Voor wie alles wil lezen, zie hier.
Ik citeer wederom: het plein voor de hogeschool. Bob Dylan‘s The Times Are A-Changin‘ klinkt door de speakers van een geïmproviseerd podium. De moeder der protestliederen is meer dan veertig jaar na dato nog steeds actueel. Dit bericht als aanvulling op het filmpje van de uit bussen neerdalende hoogleraren. Om verder te lezen, zie hier.

Geen opmerkingen: