nog een paar uur

"Nog een paar uur en dan is 't weer klaar."
"Iets meer dan 4 uur om precies te zijn."
"Zo'n 240 minuten."
"Wat te doen in die laatste paar uur?"
"In ieder geval nog even naar Dylan luisteren."
"Uiteraard! Maar wat?"
"Ik denk More Blood, More Tracks, dat is tenslotte de muziek die we dit jaar kregen."
"Weet je wat ik van de week pas over More Blood leerde?"
"Nou?"
"Je gaat er niet blij mee zijn..."
"Zeg 't nou maar!"
"Die allereerste opname op de eerste cd..."
"De eerste take van 'If You See Her, Say Hello'?"
"Die ja."
"Zo mooi..."
"Heel mooi, maar ze hebben er mee lopen klooien."
"Wat bedoel je mee lopen klooien?"
"Het is een edit."
"Nietes, je zit me te fucken."
"Echt niet. De oorspronkelijke opname schijnt een stuk langer te zijn. Er zijn wat stukken mondharmonica uitgeknipt."
"Dat meen je..."
"Absurd hè?"
"Ik kan het bijna niet geloven... Een edit."
"'t Is toch echt zo."
"Zet 'm eens op, kijken of we 't horen."
(...)
"Ik hoor het niet. Jij?"
"Ik ook niet. Dat hebben ze goed gedaan."
"Dat zal, toch snap ik het niet. Weet je wel zeker dat 't zo is?"
"Ik heb 't gelezen, dus..."
"Tsjonge... ik kan er nog niet over uit."
(...)
"En nu?"
"Hoezo 'en nu?'"
"Wat gaan we doen? We hebben nog een paar uur."
"Heel More Blood, More Tracks draaien gaan we niet redden."
"Niet voor middernacht, nee."
"Laten we dat dan ook maar niet doen."
"Maar wat dat wel?"
"We moeten in ieder geval nog één ding draaien."
"En dat is?"
"'Visions Of Johanna' van afgelopen zomer."
"Dat was Brisbane, toch?"
"Sydney."
"O ja, Sydney. Zet op."
(...)
"Luister dan hoe hij zingt..."
"Ja... Kippenvel..."
(...)
"Weet je wat wij moeten doen?"
"We moeten dit gewoon de rest van de avond doen."
"Je bedoelt luisteren?"
"Ja, gewoon luisteren zoals we voorheen zo vaak deden."
"Ik doe de gordijnen dicht. Schenk jij nog wat in?"
"Mobiel uit."
"Deuren op slot."
"Waar beginnen we mee?"
"Zeg jij het maar. Maakt mij niet uit."
"Goed, komt 'ie."
(...)
"Beste oudjaarsavond in jaren, wat jij?"
"Ja..."


Geen opmerkingen: