Dylan kort #1259

Expecting Rain plaatst vandaag een link naar een zeer interessant artikel over The Bob Dylan Archive in Tulsa. Bij dit artikel staan drie video's:
1. een fragment van Bob Dylan die een akoestische versie van "Tombstone Blues" op het Newport Folk Festival, 1965 speelt;
2. een schitterend fragment (1 minuut) van "Blowin' In The Wind", gespeeld tijdens een concert in Lakeland, 1981;
3. "Gotta Serve Somebody" met blazers, 9 oktober 1979 (alleen audio) van het over enkele weken te verschijnen dertiende deel van The Bootleg Series, Trouble No More.
Het artikel met de bovengenoemde video's en enkele schitterende foto's staat hier.
Bill Pagel: een aardig stuk over de Dylan-collectie van Bill Pagel staat hier.
"Making A Liar Out Of Me": Ik weet niet hoe het jou vergaat, maar sinds het voor het eerst horen van "Making A Liar Out Of Me", gisteren, ben ik enigszins van slag. Dit smaakt naar meer.
Bij het horen van "Making A Liar Out Of Me" moest ik gelijk aan Shot Of Love denken. Dat zit in de sound. "Making A Liar Out Of Me" klinkt in mijn oren als een vroege voorloper op de nummers op Shot Of Love, misschien wel Dylans best klinkende album.

Geen opmerkingen: