Even tussendoor (2 dingen & een afbeelding)

In onderstaande stuk over de onlangs gevonden acetates van Bob Dylan uit de jaren 1969 en 1970 schreef ik: 'Zo'n drie maanden geleden kwam Jeff Gold in contact met de broer van de inmiddels overleden eigenaresse van een pand aan 124 W. Houston Street in Greenwich Village. Dat pand was ooit het eigendom van Bob Dylan.' Dit klopt niet. Het pand is geen eigendom van Bob Dylan geweest, wel huurde hij ooit de benedenverdieping van de inmiddels overleden eigenaresse. [Met dank aan Arie voor de correctie.]

Het is niet mijn gewoonte om te wijzen op filmpjes op youtube. De redenen daarvoor zijn simpel:
1. Ik ben meer een luisteraar dan een kijker.
2. Het overgrote deel van de filmpjes op youtube geeft mij de bibberitus, ze zijn zelden gemaakt door een cameraman met een vaste hand.
Dat gezegd hebben wil ik een ieder toch wijzen op dit filmpje.

De afbeelding is van de bladmuziek van "Blowin' In The Wind". Deze bladmuziek is al jaren in mijn bezit. Wat ik nooit heb begrepen is waarom deze foto voor de voorzijde is gebruikt. Kijk naar Dylans mond, het ziet er idioot uit. Zo'n foto is toch bedoeld om de potentiële koper te verleiden om de portemonnee te trekken?
Het doet mij denken aan de hoes van de Nederlandse persing van "Positively 4th street" (zie ook Bob Dylan in Nederland 1965 - 1978).
Dat neemt echter niet weg dat ik de afgebeelde bladmuziek - ondanks de matige foto - koester. Je bent een verzamelaar of je bent het niet...

2 opmerkingen:

Marnix Christian de Boer zei

Wat een prachtige gitaarsolo in de videoclip, eentje om in te lijsten!

hans altena zei

maakt me nostalgisch om zijn aparte gitaarspel zo te horen, wat mis ik zijn tegendraadse spel met de snaren waarmee de band stuurde, meer dan nu met zijn ook heerlijk aparte maar minder dwingende pianobegeleiding