Dylan kort #844

Setlist 5 mei: Leopard-skin pill-box hat / Don't think twice, it's all right / Beyond here lies nothin' / Tangled up in blue / Summer days / Not dark yet / Jolene / Ballad of Hollis Brown / A Hard rain's a-gonna fall / The Lonesome death of Hattie Carroll / Highway 61 revisited / Love sick / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / Like a rolling stone / All along the watchtower // Rainy day women #12 & 35 / Blowin' in the wind
Bovenstaande is de setlist van Dylans allereerste concert ooit in Costa Rica. Opvallend is dat hij twee, in plaats van de gebruikelijke één, encores speelt.
Video van de dag: 'I want you' op 50plusser.nl.
Wie? Als onderdeel van een groter geheel lees ik: 'Ik ken de naam Bob Dylan, maar herinner me niets dat hij ooit gespeeld of gezongen heeft en weet eigenlijk niet eens of hij een zanger was of een instrumentalist.' Om het in de context te lezen, zie hier.
David Dalton - Who is that man? Een tijd geleden meldde ik dat ik van de verkoper van dit nieuwe boek een e-mail kreeg dat mijn exemplaar pas in juni geleverd zou worden. Een paar dagen terug kreeg ik een e-mail dat ik het boek aanstaande dinsdag in mijn brievenbus kan verwachten. Dat lijkt er al meer op, dacht ik zo.
Tot mijn stomme verbazing stond gisteren de postbezorger voor de deur om mij het boek te overhandigen. Nog eerder ontvangen dus. Ik heb dit boek bij Amazon Duitsland gekocht waar ik slechts zo'n vijftien euro hoefde te betalen. Dat is een stuk goedkoper dan de prijzen die ik elders voor dit boek heb gezien.
Ik heb gisteravond een paar bladzijden in het boek gelezen, nog te weinig om een oordeel te kunnen geven. Zodra ik het boek gelezen heb, zal ik er hier iets over schrijven.
"Love and theft" Music on vinyl: Gisteren meldde ik dat deze elpee vanaf aanstaande maandag in de schappen ligt. Het is ongeveer hetzelfde verhaal als bovenstaande over Who is that man? Ik heb de plaat sinds gisteren in huis. Ik heb de plaat nog niet kunnen draaien, een recensie volgt nog.
All these people: Vanavond is Jan Joos, auteur van All these people te gast in het programma Exit op radio 1.

1 opmerking:

Jan Joos zei

Dat is live, beste Tom ...
Nog 6 uur te gaan dus vanaf nu. Ik heb hen gevraagd om Desolation Row te draaien. Dat is zo'n 11 minuten lang. Er komen ongelooflijk veel namen in. Nu kan u denken, hij heeft allicht dat lied gekozen omdat het lang is en dus het 'interview' beperkt in tijd ... wel ... eigenlijk een beetje wel ook. Maar ook omdat daar de titel van het boek is uigekozen. Ik twijfel nog over de versie die ik zal kiezen. Ofwel het 'origineel' ofwel de versie van Live 1966, omdat die harmonicasolo toch echt wel ongelooflijk mooi is en omdat het lied daarin is uitgekleed en de pure essentie meedraagt. Ook de 'phrasing' van Dylan, the column of Air' zo gaaf is. Hopen nu dat RADIO1 het helemaal wil spelen. Voor het lied en ... voor mij. Dank om te plaatsen, Tom.
J.J.