Yeah!

In mijn inbox vind ik een tip van Patrick, op Dylans officiële website staat een bericht van Dylan zelf waarin hij uit de doeken doet hoe het nou daadwerkelijk is gegaan rond zijn optredens in China en de zogenaamde censuur. Hij schrijft o.a.:

As far as censorship goes, the Chinese government had asked for the names of the songs that I would be playing. There's no logical answer to that, so we sent them the set lists from the previous 3 months. If there were any songs, verses or lines censored, nobody ever told me about it and we played all the songs that we intended to play.

En terwijl ik dit lees, krullen mijn mondhoeken richting mijn oren, tot het vel op knappen staat. En het enige dat ik nog kan denken is "Yeah!" & "Het is tijd dat een aantal schrijvers, journalisten, bloggers, enz. hun hoofd in schaamte laten hangen."

Om het volledige stuk van Dylan te lezen, kijk hier.

8 opmerkingen:

CultureEye zei

Hahaha, fantastisch toch

Jasper zei

Ik vraag me daadwerkelijk af of Dylan dit heeft geschreven. Het klinkt meer als zijn manager/Sony redacteur.

Peerke zei

Maakt het wat uit of Bob Dylan het zelf geschreven heeft of niet? Het staat op zijn officiele site en dat wijst er op dat hij achter de boodschap staat. En dat is wat telt.

Patrick

tom zei

@Jasper: ik ben er wel redelijk van overtuigd dat Dylan dit zelf heeft geschreven. Zowel de schrijfstijl als de ik-vorm - volgens mij nooit eerder op Dylans officiële site - doen mij dit geloven.
Maar ook als de woorden van zijn manager zijn, blijft het verhaal overeind, het staat op Dyans site in de ik-vorm, dus wie de woorden ook heeft gekozen, Dylan zal er achter staan, anders kan ik me niet voorstellen dat het - in deze vorm - gepubliceerd zou worden op bobdylan.com.

Tom

tom zei

@Patrick: je was me net voor :-)
Kan je bericht alleen maar onderschrijven.

Tom

Ton de Kruyff zei

Mooi stuk, ook Dylan's aansporing aan zo'n beetje iedereen om vooral maar een boek te gaan schrijven vond ik aardig.

Door Blogger problemen lijkt een blogje waarin je wees op de Rolling Stone quiz verdwenen te zijn. Voor die verwijzing nog mijn dank. Ik had er twee fout. 1 over de roman/Love&Theft en welke punkband hem begeleidde bij Letterman. Wat wel even slikken was voor een bibliothecaris met een jeugd in de punkmuziek.

Jasper zei

Hij staat er inderdaad zeker achter en natuurlijk is zo'n bericht prachtig maar ik vind het wel degelijk uitmaken of Dylan het zelf heeft geschreven.

Het zou het zeg maar 'extra' bijzonder maken dat Dylan een boodschap geschreven heeft voor zijn 'Fans and followers'.

(ik wacht op zijn eerste 'tweet' :P)

Thomas zei

ik krijg dit korte stuk van Dylan niet uit op m'n hoofd. Wat was de laatste keer dat hij in eigen naam een bericht plaatste op de website? De laatste keer dat ik me zelf kan herinneren was bij de dood van Johnny Cash (hier te lezen: http://loftware.typepad.com/loftware/2004/01/bob_dylans_stat.html).

Dan denk ik, welke indruk heeft de commotie rond China op Dylan gemaakt dat het hem ertoe noopt om er een statement de weide wereld over in te sturen. Ik dacht dat het fait-divers was, niet iets waar Dylan zelf mee bezig zou zijn. Maar blijkbaar stoort het hem dat er foute info de wereld in wordt gestuurd over een land waarvan iedereen zit te wachten om er iets negatiefs over te schrijven.

En dan die laatste paragraaaf. Absoluut niets te zien met de voorgaande boodschap. En ik kan er niets aan doen, maar het ruikt naar sarcasme. Alsof hij zegt "Jullie kennen me helemaal niet. Je hebt me één keer gezien en denkt dat je een boek over me kunt schrijven. C'mon, give it a shot". Maar misschien interpreteer ik dat verkeerd. ;)

Maar, hopelijk krijgen we algauw meer van dat. Misschien kregen we hier wel de proloog op Chronicles 2? :p