Dylan kort #719

Met dank aan Paul, Rob en "Zeg nu zelf" voor de recente reacties. Richard liet mee weten dat gisteren in het Dagblad van het Noorden ook een stuk over Dylan stond. Dank daarvoor.
Luisterpost: Bob Dylan 70 op de website De Wereld morgen.
Op cbaksteen kom ik de volgende zin tegen: Als iemand mij vraagt wie er in 1979 bij Bob Dylan achter de drums zat tijdens zijn optreden in Japan, heb ik het antwoord meteen paraat. Dat antwoord heb ik ook meteen paraat: niemand :-)
Bob Dylan - Bournemouth international centre may 5, 2002 op Arthur from Holland.
Bob Dylan 70 jaar (wie herkent dit lied?) op Geen woord gaat vreemd.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

vraag
op basis van een fragment van een liedje van dylan schreef ik onderstaand gedicht, wie kan me vertellen op welk lied het terugslaat, ik weet het zelf niet!
let vooral op de eerste strofe.

Glazen Ramen
De ramen van glas,
de bomen van hout,
de muren van beton:
van onvatbaar alles.

Geel is geel en rood
als bloed zo rood,
vochtig is nat en zacht
niet hard: onverklaarbaar.

De bloem echt bloem
en ijl de rook, één
gewapper de vlag:
vreemd wonder.

Weg noch richting,
in- noch doorzicht,
waar uit-, waar ingang?
Droedels draaien, dat wel.


Herman Rohaert
hermanrohaert@hotmail.com
www.hermanrohaert.wordpress.com

Unknown zei

vraag
op basis van een fragment van een liedje van dylan schreef ik onderstaand gedicht, wie kan me vertellen op welk lied het terugslaat, ik weet het zelf niet!
let vooral op de eerste strofe.

Glazen Ramen
De ramen van glas,
de bomen van hout,
de muren van beton:
van onvatbaar alles.

Geel is geel en rood
als bloed zo rood,
vochtig is nat en zacht
niet hard: onverklaarbaar.

De bloem echt bloem
en ijl de rook, één
gewapper de vlag:
vreemd wonder.

Weg noch richting,
in- noch doorzicht,
waar uit-, waar ingang?
Droedels draaien, dat wel.


Herman Rohaert
hermanrohaert@hotmail.com
www.hermanrohaert.wordpress.com

tom zei

Is het gebaseerd op de tekst of de melodie, misschien zelfs alleen de klank van de woorden?
Het gedicht lezend denk ik steeds aan Buckets of rain, maar dat lijkt meer gebaseerd te zijn op ritme / klank / herhaling van woorden, dan op inhoud.