aantekening

avond - 2 mei
In de avond verder met Tell tale signs op de iPod & vooral het gevoel dat er geluisterd moet worden. In de handen, onder de ogen een Duitstalig boekje over Dylan, ik ben niet ècht onder de indruk van het boekje moet ik bekennen. Ik ben ook maar een mens met duizend twijfels & terwijl ik Red river shore hoor, denk ik aan de wens van een lezer van de Bob Dylan aantekeningen om alle beschreven muziek te kunnen beluisteren.
middag - 3 mei
Naar de stad gelopen om te kijken of de Uncut met Dylan op de cover al in de schappen ligt. Niet dus.
Om de wandeling niet helemaal nutteloos te laten zijn, koop ik de Volkskrant. Niet dat dat nou het stempel 'geniale ingeving' verdient, maar dit terzijde.
Terwijl de kinderen televisie kijken, leg ik een oud stukje vinyl onder de naald, sluit ik de platenspeler aan op de computer & digitaliseer ik de muziek die in de krakende groeven van het vinyl zitten opgesloten, al ruim 45 jaar.
Daarna volgt het 'schoonpoetsen' van de opname, waarna ik het verkregen WAV-bestand omzet in een AAC-bestand zodat ik het op mijn iPod kan zetten.
Eigenlijk zou ik natuurlijk buiten moeten zitten, uit de wind. Muziekje erbij.
Het is nog niet te laat.

1 opmerking:

CultureEye zei

Ik heb de UNCUT gezien vandaag, de inhoud viel me tegen